Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Det er muligt at fjerne den, da den blot er limet på. Nogen siger, at man kan gøre det selv, men det vil jeg dog fraråde. Find en urmager (eller grovsmed

) som har prøvet det før og få ham til at gøre det.
Du kan ikke få den sat på igen, men må få helt nyt glas på.
Hvis jeg var dig, ville jeg overveje at købe et rolex uden dato eller en SD i stedet for!
/Bjørn.
•
Jeg har allerede uret (Explorer II), men jeg tror at jeg vil kunne lide udseendet bedre uden boblen. Desuden føler jeg, at det er lidt gammelmandsagtigt med forstørrelsesglas. Det har mine øjne ikke brug for (endnu). Jeg vil faktisk kunne se datoen væsentligt bedre uden boblen, da man så kan se den fra en MEGET større betragtningsvinkel.
Er der nogen der har førstehåndserfaring med, hvor pænt glasset er efter en sådan operation? Evt. nogen der kan henvise til en der kan klare opgaven?
Hvad koster et nyt glas, hvis man fortryder?
Peter
•
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Anonymous Skrev:jeg vil kunne lide udseendet bedre uden boblen.
Jeg giver dig ret og netop derfor valgte jeg SD og ikke Sub.
Citat:Er der nogen der har førstehåndserfaring med, hvor pænt glasset er efter en sådan operation?
Det er
ikke førstehånds, men jeg mener at have set billeder, hvor det bliver helt glat. Tjek evt. på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.timezone.com">www.timezone.com</a><!-- w --> i "Modern Rolex" forumet.
Men du skal også vide, at det af "purists" betragtes som helligbrøde at gøre det. På den anden side er det jo dit ur, og du kan gøre præcis med det, som du vil!
/Bjørn.
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Givet Likes: 0
Hvis det var en submariner date kunne man bare få et glas på fra en 14060 uden dato, jeg ved ikke om det glas passer på en explorer 2 men jeg tror at det passer da urene har samme diameter.
MVH Peter
•
Ja, det var jo ikke en dårlig ide med et glas fra en 14060. Det havde jeg ikke tænkt på. Hvad koster en sådan "operation" inklusiv glas?
Peter
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Du kan købe et aftermarket safir på ebay og enten fjerne forstørrelsesglasset eller finde et 14060 (hvis det passer??) uden. De koster 200-300 kr. Så har du også stadig det originale glas, hvis du en dag ønsker at videresælge uret. Jeg tror ikke du får en autoriseret Rolex urmager til at skifte dit Explorer-glas og erstatte det med et Sub non date. Det strider mod alle deres gældende regler. Med lidt held vil de fjeren cyclopen på Exploreren, men jeg tror det bliver en dyr løsning, hvis du en dag fortryder.
Mads Gjødesen
•
Svar: 588
Tråde: 108
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Kunne man forestille sig, at glasset til en explorer og en sub ikke var lige høje, da de har forskellige grader af vandtæthed
Jeg har haft en interessant samtale med min autoriserede rolex forhandler om dette. Han fortalte mig, at han ville fryse cyclopen, og derefter bruge en ispind og en hammer til at banke den af med. Han havde prøvet det før, og det kunne godt lade sig gøre. Dog mente han, at det ikke ville lykkedes hver gang - Og så skulle jeg købe et nyt glas, som ville koste omkring 1000 kr.
Med venlig hilsen
Christian
•
Christian Bentzen Skrev:Kunne man forestille sig, at glasset til en explorer og en sub ikke var lige høje, da de har forskellige grader af vandtæthed 
Eller har det noget at gøre med, at Exploreren ikke har triplock krone? Eller har den det? Nu kommer jeg lidt i tvivl..
Med venlig hilsen
Christian
•
Med lidt hjælp fra CharlesN fra TZ fandt jeg denne tråd.
Det kan være, at du kan bruge noget fra den..
[url]"http://forums.timezone.com/index.php?t=msg&goto=1865169&rid=16410#msg_1865169">http://forums.timezone.com/index.php?t= ... sg_1865169[/url]
Der er bl.a. en der foreslår, at man kan bruge en lighter til at fjerne den med
Med venlig hilsen
Christian
•