Dressur
#1
Findes der et flot og gerne lidt stort dressur(ikke en kronograph), der er til at købe for et par tusinde kr.?

MVH...
Svar
#2
Prøv qxl - eller umageren - du kan få bunkevis af dresure fra 100 kr og opefter. No problem.

Hvis du derimod ønsker er flot dresur af et mærke, som er anerkendt for at lave mekaniske kvalitetsure er et par tusind i underkanten for et nyt! longines er i den billige ende og started vel omkring 4 K!

Men hvis du ønsker et brugt. klassisk kvalitetsur med mekanisk værk til få tusind kr. så må du igang med at søge her på vintageure.dk salgssiderne eller evt på den nye auktionsside urforum.dk - hvor ure sælges til uhørt lave priser pt. fordi samlere tilsyneladende ikke er så interesserede i guld double ure. Her kan du få et klassisk, smukt dressur til 1500 kr.

Dit problem bliver størelsen. De fleste klassiske ure er ikke så store - typisk 28 - 32 mm i diameter uden krone - og du ønsker noget større. Men du skriver ikke hvor stort.

Måske skulle du skrive lidt om hvad du forstår ved et dressur - og om det skal være mekanisk - om det skal være nyt osv.

vh Baun
Svar
#3
Prøv at kigge lidt på Gauguin-auktioner på nettet. Der er for eksempel nogle pæne og billige dressure fra Newton & Sons...

[url]"http://www.gauguin.dk/auction/XcAPViewItem.asp?ID=66429#">http://www.gauguin.dk/auction/XcAPViewI ... ?ID=66429#[/url]
Fred på jorden og Rolex på hånden....
Svar
#4
Der er også et 14karat Tissot til salg her på forum.
Et nydeligt dressur der ikke er double og som imo har den størrelse dressure skal have.
Svar
#5
Tak for tippene, og undskyld det sene svar. Jeg ved ikke om det jeg forstår ved et dressur afviger fra den gængse opfattelse. Det er sådan noget som Cartiers Roadster eller måske DJRs Bresselmodeller jeg tænker på. Måske mener jeg bare ikke-kronographer/sportsure.

MVH...
Svar
#6
Dem du nævner kalder jeg mere designerure og modeure.... Men det kunne nemt være det samme som moderne dressure......

Dem jeg taler om er klassiske dressure - som ex. det der guld Tissot Morbi anbefaler.

Gad vide om nogen kunne komme med mere præcise bud på en opdeling af ur typer?

Det er altid en fordel at være så præcis som muligt hvis hjælp ønskes:

Størrelse - diameter og måske også tungt eller let osv.
Rem
Moderne eller klassisk
Form
blankt og skindenende eller mere diskret
mekanisk eller quarts
hvad skal det bruges til - hverdag eller fest eller disko eller friluftsliv eller det hele

vh Baun
Svar
#7
Jeg ville checke Victorinox . Jeg synes de laver fede ure af lidt nyere design i den prisklasse du efterlyser.

<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.victorinox.ch">www.victorinox.ch</a><!-- w -->
Svar
#8
Jeg plejer - stort set- kun at sondre imellem sportsure og dressure.

Sportsure er kronografer, dykkerure, millitærure, hæslige ting med plasticremme, sjovt design, osv. og generelt nogen mærker.
Dressure er så alt det øvrige, mere klassisk elegante og 'voksne'. Ure der kan vise tiden og diskret signalere mandens - elegance.

NB: Jeg kan godt se at sådan noget som piloture og f.eks. Panerai generelt falder et sted imellem kategorierne, men dem regner jeg nu alligevel som dressure, så længe det ikke er kronografer.

Med venlig hilsen
Lek
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)