Ny Patek Philippe Chronograph
#11
Helt sikkert imponerende teknik, men det er IMHO ikke pænt.
JK
Svar
#12
İmage

ref. 5070 med cal. CH 27-70Q ell 27-70/150 manuel kolonnehjuls chrongraph er ikke in-house? oder was....
en 42k $ skønhed (+moms)


appendiks: svarer lige selv, nej det er ikke in-house, base er lemania:

Das Patek Philippe Kaliber 27-70/150 auf der Basis vom Lemania CH 27 erblickte zur Basler Messe 1995 das Licht der Öffentlichkeit.Dennoch hat sich seit den Roaring Twenties an der komplizierten Technik des Einholzeigers nichts grundlegendes geändert. Mit dem Rattrapantezeiger kann maximal eine Differenz von 60 Sekunden dargestellt werden.


Mikael
Svar
#13
Jeps, 5070 bruger et Lemania værk. Som faktisk er ret lækkert, men da Lemania nu er købt af Breguet (det var originalt en del af Breguet) og det nu er Manufacture Breguet - så er det tid for Patek til at finde deres eget Chrono værk. Det nytter jo ikke de bruger konkurrentens... Icon_e_wink

M
Svar
#14
Det skivedesign skal man vist lige vænne sig til. For mig at se ligner det en prototype - lidt ligesom de spion billeder man ser af kommende nye biler der prøvekøres nær Polarcirklen.

Jeg modtog igår med posten den årlige publikation 'Meisterwerke der Uhrmacherkunst' fra Wempe. Jeg har før på denne site omtalt dette værk og kan igen kun opfordre til at interesserede anskaffer sig det.

Bogen omtaler og illustrerer blandt meget andet 3 PP'er: Worldtimer, Traveltime og Complication. Se det er ure, hvor alt IMO går op i en højere enhed.
Svar
#15
Morgan Jones Skrev:For første gang i over 50 år udkommer Patek med et inhouse Chronograph værk.

Det er vildt. Og det er flot. Kassen har et retro 1950'er design, men med moderne fordele.

İmage
Svar
#16
Spændende med Patek's nye værk. Det eneste problem for mig er prisen og så den lille skive. Den ligner altså et timeur man bruger til at tænde og slukke for strømmen i sommerhuset. Nå, ure får sjældent retfærdighed på et fotografi, så jeg bør nok vente med kritikken, til det er set i virkeligheden. (med næsen trykket fald mod en eller anden rude i det store udland eller på Strøget)
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: