Ny Patek Philippe Chronograph
#1
For første gang i over 50 år udkommer Patek med et inhouse Chronograph værk.

Det er vildt. Og det er flot. Kassen har et retro 1950'er design, men med moderne fordele.


[url]"http://www.network54.com/Forum/196053/message/1138328860/PP+introduces+the+ref.+5960P+Chronograph+Annual+Calendar%2C+a+completely+new+inhouse+calibre">http://www.network54.com/Forum/196053/m ... se+calibre[/url]

İmage

İmage

İmage

İmage


Man kan godt regne med at ventelisten bliver lang, og prisen bliver høj.

Icon_smil

Mvh Morgan
Svar
#2
Kanon ur, man får sku da meget ur for 1.995,- incl moms .......
Svar
#3
Plejer PP at lukke bagkassen med en 12-kant? Er det ikke mere normalt på et sports/dykkerur?

Ser ellers lækkert ud - hvor stor er kassen?
Svar
#4
Så glæder vi os bare til at se nogle billeder af dyret på dit håndled Morgan!! Icon_e_wink Icon_e_wink
-Lohse-
İmage
Svar
#5
Peter V Skrev:Plejer PP at lukke bagkassen med en 12-kant? Er det ikke mere normalt på et sports/dykkerur?

Skulle være god nok - har set det før på svigerfars PP
Svar
#6
Peder Skrev:
Peter V Skrev:Plejer PP at lukke bagkassen med en 12-kant? Er det ikke mere normalt på et sports/dykkerur?

Skulle være god nok - har set det før på svigerfars PP


Det er forskelligt fra model til model.

Mvh Morgan
Svar
#7
jeg synes den nye model er hæslig. Kassen er der intet nyt i - proportionerne er gode nok, men det er da set før. Indmaden er sikker ligeledes god, men skivedesignet trækker meget ned i min vurdering.

Som chronograf betragtet er der meget mere læselige og elegante løsninger, men det har vel næppe været den drivende ide heller.

Hilsen Jacob H
Svar
#8
Gang reserve, dag, dato, ugedag - og så det som må være lidt anderledes, nemlig at det ser ud som om chronograf sekundviseren har en runde med røde tal for 0 - 30 sek og så en runde med blå tal for 31 til 60 sek - og at man så kan se, om man er på vej i det første halve minut eller det andet ved at den lille skive nederst sikkert skifter fra rødt til blåt (det er jo bare gætteri fra min side ud fra billedet)

Det gør det ikke specielt hurtigt eller let læst, men det kan man vende sig til, og så har det den fordel at afstanden mellem sekunderne på en lille subdial bliver så stor, at man kan aflæse split sekunder.

Sikkert ikke noget mange har brug for - hvis de har, så er det sandsynligt de anvender elektronisk stopur - men alligevel, smart nok.

Lidt det samme som når Zenith kan vise 1/10 sek mod de fleste almindelige chronografer 1/5 som følge af deres hurtige gangtal - reklame for de ca 36000 svingninger i minuttet mod de normalere ca 18000.
Det er ikke nødvendigtvis alle funktioner man bruger, som man alligevel kan finde smarte.

Jeg medgiver Jacob Hs indlæg at det nok ikke er den mest let læste chrono man har set (det synes jeg bla.a. fordrer Lemanias center chrono sekundviser), men den er ikke grim (eller ordet hæslig som rammer helt ved siden af), blot sig selv - og jeg tror det er som med så meget andet, man skal gå og "suge" lidt på designet inden man elsker det. Jeg kan mærke jeg ville kunne komme til at elske den.

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#9
er forskellig.

Jeg synes den er fantastisk og ville godt tage et moderat kreditforeningslån for at komme til et ejerskab.

/Crook
Svar
#10
crook Skrev:er forskellig.

Jeg synes den er fantastisk og ville godt tage et moderat kreditforeningslån for at komme til et ejerskab.

/Crook

Prisen er ren spekulation, men en 18k model ender nok omring 40.000-50.000 dollar, og den første platin version er nok en del dyrere.

M
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)