Hvor kigger man ure i London?
#1
Skal til London i denne uge og tænkte på om der er nogen her der kender nogle gode steder i London, hvor man kan se på ure. Jeg er mest til Rolex og AP....
Svar
#2
Svaret er ganske enkelt! Harrods (ikke pga gode priser men hele oplevelsen og stemning). Man kan gøre nogle gode bargains på New og Old Bond street. Der er SPÆKKET med både forhandlere af nye og brugte ure af praktisk taget alle mærker! Dog er ROlex overrepræsenteret de fleste stedet Icon_e_biggrin

Hilsen Thomas bECH
Svar
#3
Ud over de allerede nævnte er der Austin Kay på Strand, Gray's antique market ved Oxford street, lige efter Bond Street. På den anden side af Bond Street, lidt gemt på en sidegade til Oxford Street ligger Art and Antiques, som har mange ure. Der er også flere forretninger i Burligton Archade.

Med venlig hilsen
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
#4
Og så vil jeg lige nævne lufthavnen, igen, igen. Vi har jo før haft en diskussion om priser, herunder de såkaldte "Taxfree" priser, og da jeg i sidste uge fløj til DK gennem terminal 3 i Heathrow, så jeg også det sædvanlige "Taxfree prices for everybody". Jeg spurgte eksplicit om det også galdt Rolex-ure, når man fløj til et sted i EU og svaret var bekræftende. Så min tidligere antagelse om, at forretningen sælger urene til en lavere pris - som om man ikke betalte VAT - er altså korrekt. Noget andet er så, at deres udvalg af Rolex ikke omfattede et eneste sports-ur i stål, vist nok en eller to subs og en GMT i guld eller guld/stål og en hvidgulds Daytona. Udvalget i de almindelige oystermodeller var udmærket, men igen med overvægt på guld i variende mængde.

Angående London vil jeg yderligere lige nævne "Burlington Arcades", som ligger parallelt med den første del af Bond Street fra Picadelly Street. I Burlington Arcades er der en vintage forretning udelukkende med Rolex, og de reklamerer bl.a. med at man bør købe et ur fra ens fødselsår! De har det største vintage Rolex udvalg jeg har set nogensinde.

/Bjørn.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)