Lænke
Lænkemodellerne har et integreret led mellem hornene på urkassen, som ikke muliggør at man kan monterer en almindelig rem. Det er muligt det er blevet ændret på de seneste serier, men så er det gået min næse forbi.
Prisen på lænken var en ca. nypris. De kan med lidt held erhverves for ca. 1000 euro/1200 $ brugt.
Kim hvordan vil du montere den rem på en lænke Panerai? Der skal laves udskæringer til halvleddet mellem hornene så!? Har du evt. nogle billeder.

Hold jer LANGT væk fra essy. Han handler kun med "originale" kopier Icon_e_wink

Mads Gjødesen
Svar
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener Mads. Icon_question

På min Pam 161 som er født med lænke, kunne man bare tage lænken af og montere en rem..
Peace Love and Rolex . Kim.A.S.I
Svar
Hej Kim
Jeg har undersøgt sagen og lænkemodellerne er blevet ændret. På de nyere lænkemodeller har man valgt at ændre på koblingsprincippet mellem lænke og kasse, så der nu opså kan påsættes en almindelig rem.
På de ældre lænkemodeller var sidste centerled integreret på urkassen mellem hornene, og derfor kunne modeller, som var født med lænke, ikke monteres med en alm. rem.
Så førhen kunne lænkemodeller ikke monteres med rem fordi det var en integreret løsning med en speciel urkasse og rem-modellerne kunne ikke monteres med en OEM lænke da den ikke havde endestykker som passede til rem-modellens kasse.
Inden aftermarket lænkerne indtog markedet købte folk, som ønskede en lænke-løsning til deres rem-model, så nogle små specielle adapter-endestykker som de monterede på lænken, så den nu passede til deres rem-model. Disse adapterer kostede kassen og det samme gjorde lænken. Havde man en model som var født med lænke kunne man ikke monterer rem.
Er det forståeligt eller fuldstændig volapyk?

Mads Gjødesen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)