Breitling Colt Automatic
kjeld Skrev:
KlausM Skrev:Fedt ur. Kan kun anbefale SuperOcean.

Der er intet der slår den lænke!

Mvh
Klaus

Ja, det ser da godt ud! Ved du, hvad listeprisen er?

Vh. Kjeld

http://www.redfingerprint.com/watches_li...Superocean
Svar
har du kigget under "køb og salg" her på siden?
Svar
klaus Skrev:har du kigget under "køb og salg" her på siden?

Køb og Salg på vintageure.dk er temmelig træls at bruge, hvis man som jeg for det meste sidder ved en macintosh og bruger safari eller firefox browserne, så nej, der kigger jeg ikke så ofte.

Jeg fandt to superocean. De så da interessante ud, men der var ikke angivet nogen vejledende pris, som jeg spurgte efter.

Vh. Kjeld
Svar
Liste prisen på en SuperOcean er omkring 15.000,-
Den seneste model hedder A17360.

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
For lidt inspiration bør du gå ind på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.Breitling.com">www.Breitling.com</a><!-- w -->
Det er en ganske flot hjemmeside de har fået sat op.
SuperOcean hører til Aeromarine serien akkurat som Colt.

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
klaus Skrev:et waterproof 200m er fuldt tilstrækkeligt til normal dykning. er man ovre i dybvandsdykning er der nogen der sir, at man skal have ét med heliumsventil.

[/url]

...er kun, og jeg gentager KUN, til brug for ophold i dekompressionstanke, hvor man indånder en helium/ilt blanding.

Eftersom helium kan trænge ind i uret og expandere ved dekompression - og herefter "sprænge" uret indefra, er der noget der har opfundet en heliumsventil, der lader gassen sive ud af sig selv. Der er blot det ved det, at det er en helt unødvendig funktion. Enten kan man benytte et ut der er så tæt at der ikke trænger helium ind i uret, eller også kan man bare skrue kronen ud, så evt. ophobede gasser selv kan fise ud igen.

Men smart ser den ud, sådan en "fiseventil":-)

Mvh jacob H
Svar
JAcob H Skrev:
klaus Skrev:et waterproof 200m er fuldt tilstrækkeligt til normal dykning. er man ovre i dybvandsdykning er der nogen der sir, at man skal have ét med heliumsventil.

[/url]

...er kun, og jeg gentager KUN, til brug for ophold i dekompressionstanke, hvor man indånder en helium/ilt blanding.

Eftersom helium kan trænge ind i uret og expandere ved dekompression - og herefter "sprænge" uret indefra, er der noget der har opfundet en heliumsventil, der lader gassen sive ud af sig selv. Der er blot det ved det, at det er en helt unødvendig funktion. Enten kan man benytte et ut der er så tæt at der ikke trænger helium ind i uret, eller også kan man bare skrue kronen ud, så evt. ophobede gasser selv kan fise ud igen.

Mvh jacob H

Det er ikke korrekt at en heliumsventil kun er til brug i dekompressionstanke Icon_exclaim

Når du arbejder på store dybder, dykker man som regel ud fra en dykkerklokke hvori du indånder helium. Ilt bliver giftigt under så stort et tryk.. Som Jakob så rigtigt siger, så er heliummolekylerne er så små at de kan trænge igennem pakninger i uret og ophobe sig i urkassen. Ved opstigning/dekompremering vil trykket stige i uret og glasset vil blive trykket ud, hvis det ikke var for heliumsventilen.

Icon_e_biggrin leJ
Svar
Det der med at Breitling har antirefleksbehandling på begge sider af glasset, hvor eks. omega seamaster kun har det på indersiden... hvilken betydning har det?

Er antirefleksbehandlingen et lag, der bliver coatet ovenpå glasset eller?

Hvis der nu kommer en ridse i antirefleksbehandlingen, som jeg går ud fra er noget blødere end safirglasset i almindelighed. Ses det så som en ridse?

Jeg er sådan rimelig "god" til at ridse ure ved daglig brug og kunne derfor aldrig drømme om at købe et ur uden safirglas (billigt eller dyrt). Skal jeg være bekymret for at købe et med antirefleksbehandling på ydersiden?

Vh. Kjeld
Svar
Hej Kjeld.

Her får du et svar fra en bruger.

På mit ur betyder behandlingen at uret fremtræder uden glas. Det vil sige stækt begrænsede reflektioner fra lys. Det gør også at du kan læse klokken fra en meget spids vinkel. Jeg kan nærmest læse klokken når uret betragtes fra siden. Om effekten er den samme på Omega ved jeg ikke. De laver jo fremragende ure så denne detalje har de sikkert også tænkt igennem.

Jeg bruger uret til alt; på kontoret, i haven, i svømmehalen, på stranden osv. Jeg tager det kun af hvis jeg eksempelvis skal grave i haven hvor uret kan risikere at komme i kontakt med sten, grus osv. Jeg har haft uret fra nyt siden maj 2004 og der er ikke en eneste ridse i glasset.
Jeg opfatter uret, som mange Rolex Submariner ejere sikkert også gør med deres ure, som et værktøj der skal bruges og som kan tåle lidt af hvert.

Du havde tidligere givet udtryk for at Colt kunne være noget for dig. Du skal derfor være opmærksom på at SuperOcean har helt andre fysiske dimensioner (dog samme urværk i begge):
Tykkelse: 15mm med 13,2
Diameter: 42mm mod 38
Vægt: 99,7g mod 64,6

SuperOcean kan derfor godt virke som lidt af en klods på armen. Jeg har dog ikke haft problemer med dette og lænken kan justeres.

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
OleJ Skrev:
JAcob H Skrev:

[/url]

Mvh jacob H

Det er ikke korrekt at en heliumsventil kun er til brug i dekompressionstanke Icon_exclaim

Når du arbejder på store dybder, dykker man som regel ud fra en dykkerklokke hvori du indånder helium. Ilt bliver giftigt under så stort et tryk.. Som Jakob så rigtigt siger, så er heliummolekylerne er så små at de kan trænge igennem pakninger i uret og ophobe sig i urkassen. Ved opstigning/dekompremering vil trykket stige i uret og glasset vil blive trykket ud, hvis det ikke var for heliumsventilen.

Icon_e_biggrin leJ

i at man dykker ud fra en klokke. Min pointe var blot den, at ventilen intet har at gøre med dybden som sådan - bortset fra den kendsgerning, at helium jo kun bruges ved store dybder. Altså: hvis man opholder sig i et kammer hvor luften er iblandet helium har ventilen en effekt.

Hilsen Jacob H
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)