Breitling Colt Automatic
Da jeg var nede ved urmageren for at kigge lidt på et Omega Seamaster 300 M diver hev han også lige et Breitling Colt Automatic frem til ca. 13000 kr. og dermed samme prisklasse som Seamasteren.

Det var godt nok svært ikke at blive forelsket i det ur. Min eneste anke er, at de selvlysende felter ikke er helt så store som på Seamasteren. Men hvordan ligger Breitling kvalitetsmæssigt i forhold til Omega, og er der noget, jeg skal være opmærksom på? (jeg leder efter et kvalitetsur der samtidig kan holde til lidt af hvert herunder aktiv sport og rejser mv.)

Vh. Kjeld
Svar
kjeld Skrev:Da jeg var nede ved urmageren for at kigge lidt på et Omega Seamaster 300 M diver hev han også lige et Breitling Colt Automatic frem til ca. 13000 kr. og dermed samme prisklasse som Seamasteren.

Det var godt nok svært ikke at blive forelsket i det ur. Min eneste anke er, at de selvlysende felter ikke er helt så store som på Seamasteren. Men hvordan ligger Breitling kvalitetsmæssigt i forhold til Omega, og er der noget, jeg skal være opmærksom på? (jeg leder efter et kvalitetsur der samtidig kan holde til lidt af hvert herunder aktiv sport og rejser mv.)

Vh. Kjeld

breitling-ure går som det arveste l... her i forummet, så du vil aldrig kunne få et fornuftigt svar på dit spørgsmål.

personligt synes jeg ikke at den normale colt helt kan sammenlignes med et seamaster, som jo går som et dykkerur. der skal du over i en superocean

http://www.uhrenpreise.de/artpics/up750.gif

den er til gengæld oz megaflot og kan sagtens sammenlignes med seamaster
Svar
Hej Kjeld

Breitling er et rigtigt flot ur som du vil blive ligeså glad for som hvis du vælger en Omega.

Det vigtigste er at du selv syntes om uret, og da prisen på begge ure er stort set identisk så er valget vel hvad du bedst kan lide da begge ure er kvalitetsure.

Omkring den der med at alle i forumet syntes at Breitling ure er det arveste og så videre, den er jeg ikke enig i, jeg ved at mange herinde også værdsætter de kvaliteter som Breitling har ligesom, Rolex, Omega, Panerai, Fortis, Tag Heuer osv. osv. - Men vi har selvfølgelig alle vore favoritter.

Ellers ville det da osse være lidt kedeligt Icon_e_wink
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
klaus Skrev:
kjeld Skrev:Da jeg var nede ved urmageren for at kigge lidt på et Omega Seamaster 300 M diver hev han også lige et Breitling Colt Automatic frem til ca. 13000 kr. og dermed samme prisklasse som Seamasteren.

Vh. Kjeld

breitling-ure går som det arveste l... her i forummet, så du vil aldrig kunne få et fornuftigt svar på dit spørgsmål.

personligt synes jeg ikke at den normale colt helt kan sammenlignes med et seamaster, som jo går som et dykkerur. der skal du over i en superocean

http://www.uhrenpreise.de/artpics/up750.gif

den er til gengæld oz megaflot og kan sagtens sammenlignes med seamaster

İmage[/img]
Svar
klaus Skrev:personligt synes jeg ikke at den normale colt helt kan sammenlignes med et seamaster, som jo går som et dykkerur. der skal du over i en superocean

Nu er Colt automatic rated til 500 meter, hvor seamaster "kun" er rated til 300 meter, så hvorfor er det ikke et dykkerur?

Vh. Kjeld
Svar
kjeld Skrev:
klaus Skrev:personligt synes jeg ikke at den normale colt helt kan sammenlignes med et seamaster, som jo går som et dykkerur. der skal du over i en superocean

Nu er Colt automatic rated til 500 meter, hvor seamaster "kun" er rated til 300 meter, så hvorfor er det ikke et dykkerur?

Vh. Kjeld

jeg var ikke klar over at et SEAmaster kun var rated til latterlige 300 m. den kan du så bruge til din havedam Icon_e_biggrin

et decideret dykkerur skal over de 1000m for at blive kaldt et "rigtigt" dykkerur.
Svar
klaus Skrev:et decideret dykkerur skal over de 1000m for at blive kaldt et "rigtigt" dykkerur.

Nu ved jeg ikke så meget om ure og ca. lige så lidt om dykning. Men alm. dybdedykning er vist ned til 40 meter, og jeg har ikke fantasi til at forestille mig en dykker på den dybde presse et ur rated til et tryk på 30 bar til sine grænser.

Ure på 300 meter lanceres mig bekendt som deciderede dykkerure, og ellers var det da også det glade vanvid at sætte en heliumventil på (det er det vel så næsten i forvejen til normal brug).

Er du sikker på, det ikke er fordi, der er gået lidt inflation i det med dybdemeter? Det lyder umiddelbart som om, værdierne har passeret grænsen for sund fornuft Icon_smil

Vh. Kjeld
Svar
ja, det var noget overdreven! Icon_e_biggrin og mere for at vise hvor gode breitling er Icon_cool

der er forskel på "waterresidant" og "waterproof".

et waterproof 200m er fuldt tilstrækkeligt til normal dykning. er man ovre i dybvandsdykning er der nogen der sir, at man skal have ét med heliumsventil.

på følgende side kan du læse:
[url]"http://people.timezone.com/breitling/bfaq/#D-2">http://people.timezone.com/breitling/bfaq/#D-2[/url]

Can I wear my Breitling while swimming or showering?

That depends on your particular model. A watch that is water resistant to 30 meters is basically splash proof. You probably do not want to shower with a watch rated at less than 50 meters. For regular surface swimming, a 100 meter watch should be fine. For any serious diving, you want a watch rated at 200 meters or more. If your watch has a screw-down crown (and/or chronograph pushers), make sure to screw it down before exposing your watch to water.

Obviously, bracelets and rubber straps are waterproof while luxurious leathers are not.

[/url]
Svar
Fedt ur. Kan kun anbefale SuperOcean.

İmage
İmage
Der er intet der slår den lænke!

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
KlausM Skrev:Fedt ur. Kan kun anbefale SuperOcean.

Der er intet der slår den lænke!

Mvh
Klaus

Ja, det ser da godt ud! Ved du, hvad listeprisen er?

Vh. Kjeld
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)