Gode internet købssider
#11
Ulrich Skrev:
Peder Skrev:
Ulrich Skrev:Jeg ved ikke helt om jeg får nogle reelle svar på det jeg spurgte om?? der bliver refereret til en andet site.... ja, det er så godt nok, men er der ingen alternativer til ebay? amerikanske sites vel og mærke. Jeg kender forøvrigt godt den nævnte site, men er det så helt sikkert billigere??.. Jeg kan ærligt sige at jeg er på udkig efter et Breitling crosswind special, hvor jeg har spottet et til ca. 19k på ebay hvor et magen til koster ca. 21k. hos silvermagic.


PS:silvermagic fejler intet, hvis man dog som nævnt før, er klar over hans nieche er at sælge billigst muligt.

"Lad mig prøve at se om jeg kan præcisere min forespørgesel bedre. Jeg søger stort set alle former for alternativer, hvor man har oplevet en væsentlig besparelse set i forhold til ebay. Eller også bare en godkendelse af ebay som handelssted. Så er der sikkert nogle kloge hoveder der straks sidder og tænker sådan en idiot?? hvorfor stoler han ikke på ebay som er et anderkendt og velrenommeret auktionssite, Icon_e_surprised men grunden er den at jeg spørger om andres tilkendegivelser til ebay, er jo at det er set før at man ikke altid kan være sikker med sådan nogle former for auktionssider(se bare her i lille Danmark -bruun rasmussen(håber ikke der er nogle der bliver fornærmet/stødt)). Man kan jo let komme i klemme med sine surt opsparrede moneter og så er det jo bare meget rart at høre andres positive eller negative holdninger... Icon_e_biggrin så bare skriv

Altså...Sandsynligheden for at blive taget ved næsen på ebay er meget stor. Det flyder med kopiure af især de store "sællerter". Det vigtigste her er at "købe sælgeren ikke hans produkt". Med andre ord, hvis du ikke kender sælger skal du være meget forsigtig!!!
Der er jo også forskel på om der er tale om en privatperson der vil sælge et brugt ur og på en uatoriseret forhandler / grey market sælger (Breitling tillader ikke internetsalg).

Hvis du vil have et brugt ur skulle du checke de kendte "sales cormers" fx. TZ, WatchUseek etc. Her kan der spørges efter referencer og det er mere sikkert end ebay.
En anden ting. Selvom mange kun vil sælge CONUS viser andres erfaringer at det i mange tilfælde blot er noget der skrives som en standard. Hvis du vil betale, hvorfor skulle de ikke tage imod dine penge?

Her er vedhæftet TZ´s salgssider:

http://forums.timezone.com/index.php?t=t...&frm_id=32

mvh JAcob H
Svar
#12
Hej Ulrich

Det var faktisk et reelt alternativ til Ebay - hvis du køber på Ebay eller et netudbyder, så kan du næsten være 100% siker på, at uret bliver fanget i tolden på vej ind i DK = moms + told. Så er de 2000 der p.t er i forskel mere end forsvundet. Så kunne man lige så godt have købt det i Danmark.

Smwatches sender indenfor EU - han gør det hurtigt, pålideligt og han svarer på email. Hans priser er p.t. lidt højere end i US pga. lav dollarkurs og fordi han betaler en smule i udførelsestold til Italien, hvorfra han sender dem til dig.

Men jeg forstår godt din tvivl - jeg har også siddet og kigget på amerikanske sider og tænkt - "det var ligegodt fandens billigt", men jeg har droppet det hver gang.

/Christian

P.S Ebay har jo også filialer i bl.a. tyskland, italien, Schweiz og Enland - gode urlande - og der er momsen jo betalt (gode gamle EU)
Svar
#13
[url]"http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=1621">http://www.urforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=1621[/url]

mikael
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)