Bør 8-9 timer om dagen ikke være nok?
Folks,

Min kones Datejust (det i dame-størrelse) er et par gange gået i stå. Hun har det typisk på 8-9 timer om dagen og trækker det normalt aldrig op. Er det en "ind til Klarlund" - eller skal jeg bare bede hende være lidt mere aktiv?

/Bjørn.
Svar
Jov - det burde være nok. Men jeg kan da sagtens forestille mig nogle jobs, hvor uret ikke får den nødvendige "motion". Jeg vil foreslå at trække uret helt op, og så lade det ligge stille, for at tjekke hvor megen reserve uret har inden det går i stå igen.

Mener også at et dame-Datejust skal have omkring de 42-44 timer som herreuret ( correct me if wrong ).

MVH
Svar
HenrikT Skrev:Jov - det burde være nok. Men jeg kan da sagtens forestille mig nogle jobs, hvor uret ikke får den nødvendige "motion". Jeg vil foreslå at trække uret helt op, og så lade det ligge stille, for at tjekke hvor megen reserve uret har inden det går i stå igen.

Mener også at et dame-Datejust skal have omkring de 42-44 timer som herreuret ( correct me if wrong ).

MVH

Rotor'en på damedatejusts er væsentligt mindre end de andre modeller. Power reserven er ca. 40 timer, men kun hvis uret er fuldt optrukket. Prøv at træk det op på kronen med ca 40 træk. Så lad det ligge og se hvor lang tid der går til det stopper.

M
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)