Er det her en and ???
Sælger har lige anmeldt køber "negativt", da køber har annuleret handlen.

Køber har endnu ikke anmeldt sælger, men det bliver interessant at følge eller hvad?!

[url]"http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=20077103&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=24086">http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI ... Catg=24086[/url]
Svar
tror ikke helt at sælger selv har taget de billeder for se hvad jeg har fundet::.. Icon_e_smile

[url]"http://www.ioffer.com/i/SWISS-ETA-Black-Face-Daytona-Cosmograph-WAtch-116250-8050895">http://www.ioffer.com/i/SWISS-ETA-Black ... 50-8050895[/url]
Svar
- godt set. Der er stensikkert tale om fusk....!
Svar
aa
/ L
Svar
Hvis man kigger på bagsiden af uret på billederne inde på qxl kan man se de massive endestykker folien på kanten af urkassen med en lille snip på så man nemmere kan fjerne folien bliver normalt taget af inden man får udleveret uret, på billederne af fake uret stemmer de ting ikke iøvrigt er fake uret med gravering på bagkassen det har der aldrig været på en ægte daytona.

MVH Peter
Svar
Jeg tror ikke man skal forvente der sker mere i den sag.

Bemærk at "Køber" tidligere har købt hos Sælger (og aldrig har købt noget hos nogen andre). Hvis man kigger på Sælgers tidligere auktioner, vil man se "Køber" ofte optræder -uden at have vundet -Også efter Daytona auktionen sluttede!!.

Min teori: Køber og Sælger er samme person. Normalt bruger Sælger Køberkontoen til at sætte gang i auktionen og at sikre at varen ikke sælges for lavt - dermed undgår Sælger at skulle sætte mindstepris (en mindstepris gør at gebyret bliver højere hos QXL).
Skulle Sælger komme til at vinde med sin egen Køberkonto skal Sælger naturligvis betale successgebyr til QXL, men kan til gengæld give sig selv en positiv karakter.
Det kan givetvis betale sig i det lange løb hvis køberkontoen ikke vinder for tit og hammerslaget ikke er for højt.

I den aktuelle Daytona auktion formoder jeg, at sælger troede han kunne snige et fake ur ind og sælge det til et par tusinde til en køber som inderst inde godt viste det var fake.
Jeg tror interessen kom bag på Sælger og jeg tror han fik kolde fødder da prisen kom op i stratosfæren og Sælger lod derfor sin Køberkonto købe uret for ikke at få problemer.
Med et hammerslag på over 50.000 kr, ville successgebyret til QXL blive meget højt, Sælger var derfor nødt til at påstå overfor QXL at Køber sprang fra for at undgå at skulle betale succesgebyr. QXL kræver at Sælger skal give negativ karakter til en køber som springer fra.

Jeg tror ikke historien er længere, andet end at den kan give andledning til spekulation over hvordan Sælger kan sælge masser af Tiffany & Co sølvsmykker til 20% af listeprisen - er de købt samme sted som han købte sit Daytona ur?
Svar
Jeg tro du har ret...knivskarp observation Sherlock.. Icon_e_biggrin
-Lohse-
İmage
Svar
har nok også øjnet en bedragerianmeldelse og i den størrelsesorden, kan det snildt koste 3 mdr. ubetinget. og den der med jamen jeg troede selv den var ægte....,holder nok ikke når han har sakset billederne fra en fake-hjemmeside.

Mikael
Svar
Hej jeg kunne godt tænke mig at få en kommentar fra Morgan Jones med hensyn til billederne på henholdsvis qxl og den side med den fake daytona jeg kan se der er meget forskel på billederne af bagkassen på de to forskellige sider men derimod ikke af billedet af forsiden der ser de nemlig begge ægte ud kig eventuelt på folien på billedet fra qxl det ser i mine øjne ægte ud.

MVH Peter
Svar
peter Skrev:Hej jeg kunne godt tænke mig at få en kommentar fra Morgan Jones med hensyn til billederne på henholdsvis qxl og den side med den fake daytona jeg kan se der er meget forskel på billederne af bagkassen på de to forskellige sider men derimod ikke af billedet af forsiden der ser de nemlig begge ægte ud kig eventuelt på folien på billedet fra qxl det ser i mine øjne ægte ud.

MVH Peter

Uret på QXL auktionen ser umiddelbart fint ud. (Så godt man kan vurdere det uden at stå med det i hånden....) - Men boxsættet passer ikke sammen med uret. Bemærk at uret ligger i en af de nye boxsæt på de to første billeder, men det sidste billede er noget juks med anker, en pudseklud (som medfølger til presidents).

I grunden er det lidt uinteressant da man jo kan finde en million gode Daytona billeder på nettet.

Hvis manden møder op hos en aut. forhandler, så er den jo fin nok.....

Ellers kunne man også bare købe af een som har gode referencer, og som handler ure mere - end et eller andet cowboy indlæg på qxl (som IMHO er en skodbiks der kun er marginalt værre en Lauritz...)

Morgan
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)