Svar: 253
Tråde: 36
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Ja, har erhvervet et Fortis af dem som er sand -eller glasblæst. Nu er det jo nemt, med et godt håndelag, at fjerne små ridser på min Sub-lænke med en grydesvamp. Men hvad gør man ved sådan noget sandblæst stads, hvis der kommer et mærke ???
MVH Henrik
•
Svar: 228
Tråde: 55
JEg går ud fra at du mener sandblæst, den ver der minder lidt om titanium?? Jeg har selv haft et B42 med sandblæst lænke og kasse, og jeg var nede hos min urpusher, der kunne fortælle at det var så godt som umuligt at pudse det op på samme måde, idet det jo skal sandblæses, hvilket er en smule kompliceret når uret er færdigsamlet!! Måske nogen, der har hands on experiences??
Mvh THomas Bech
•
Ja det er dèt jeg mener. Hmm.....lyder jo ikke så rart. Men man kunne jo selvfølgelig bare lave det om til børstet stål - men er absolut ikke meget for at lave om på originaliteten. Og det er da også pt. i fin stand.
Det slog mig lige, at jeg engang har læst, at nogen har haft held med at bruge såden en glasbørste-pen, som man bruger til at viske ud med på tekniske tegninger ( tykt gennemsigtigt pergament-papir ). Den skulle åbenbart kunne lave det blanke til mat.
Nogen erfaringer ?
•
Svar: 1,738
Tråde: 32
Modtaget Likes: 95 i 67 svar
Givet Likes: 179
Af erfaring kan jeg sige så kan du lige så godt bruge smergellærred. Glasbørsten ridser
Jeg bruger den når jeg har slettet fejl graveringer på pokaler eller andre ting der er mat slebne.
Lars
•
Svar: 34
Tråde: 5
Jeg havde samme betænkligheder da jeg fik et Fortis Cosmonaut vedr. pudsning af lænken. Men jeg må sige at det er forbløffende så lidt småridser kan ses, og efter min mening er det ikke skæmmende med den slags ridser på et toolwatch som Fortis.
Btw. mon det er et Fortis folk refererer til når de snakker om deres ur med 5 takket krone.
•
Svar: 1,738
Tråde: 32
Modtaget Likes: 95 i 67 svar
Givet Likes: 179
•
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Morbi Skrev:mon det er et Fortis folk refererer til når de snakker om deres ur med 5 takket krone. 
Fortis har ikke en fem-takket krone - det er en UFO med 5 antenner
/Bjørn.
•
[/quote]
Fortis har ikke en fem-takket krone - det er en UFO med 5 antenner
/Bjørn.[/quote]
JAJA.......JAJA........det er jo ikke et space-watch for ingenting
•