Nogen der kender Nomos?
Hej derude.
Har forelsket mig lidt i Nomos Tangente. Der har tidligere været nogen her inde som sagde man fik meget ur for pengene, og det er jo bestemt heller ikke grimt...
Eftersom jeg ikke er så god til tysk har jeg lidt problemer med at finde ud af meget mere om uret, og hvis der er nogen som kender til det eller kender nogle sider på engelsk med info ville det være fantastisk.

Og hvis der er nogen der ved om det er til at få fat i et i Danmark må de også meget gerne sige til, der er jo trods alt et stykke til tyskland.

På forhånd tak.
[/img]
Svar
Hejsa!

Nomos laver rigtig lækre ure, men de kan endnu ikke fås i DK. Jeg var inde i Stenstrup som forhandler UG og han sagde at de måske ville begynde at fohandle Nomos engang i fremtiden.

Jeg har købt et Orion fra http://uhrenhaeffner.de som har nogle gode priser (skriv til dem for et godt tilbud). Jeg er meget imponeret af kvaliteten og Nomos nye værker (ETA 7001-baseret) har en rigtig flot finish med rigtige blå skruer (lavet i hånden over en sagte ild). Det er altid svært at lave sammenligninger, men jeg vil mene at kvaliteten ligger ca. på niveau med Omega. For billeder og information se på: http://gnomonwatches.com/.

Nomos er lige kommet med deres første in-house værk (til Tangomat'en) hvilket nok vil løfte deres image lidt. Til gengæld spytter de også en helt masse specielle ure ud til Wempe i forbindelse med deres 100 års jubilæum (der bliver solgt billigere end de normale modeller) -- nogen mener det ødelægger deres image, jeg er ikke helt uenig, men det ændre ikke ved at man får rigtig meget ur for pengene.

Hvis du er interesseret mailer jeg dig gerne en række links til reviews og billeder af Nomos.
Svar
BTW.: hvis det er designet du går efter kan du også lige se på http://stowa.de/
Svar
Hej Christianb.

Mange tak for hjælpen. Du må meget gerne maile mig omkr. reviews og billeder. Min mail er <!-- e --><a href="mailto:jensmlp@gmail.com">jensmlp@gmail.com</a><!-- e -->.
Hvis jeg har forstået det rigtigt, så laver de in-house værker til alle deres ure nu. Er der en kvalitetsmæssig forbedring ved sådan noget, eller er det primært af prestigemæssige årsager?
Og lige et (måske dumt) spørgsmål mere. Men er det noget problem at få sådan et ur synet og repareret i Danmark når der nu ikke er nogle forhandlere?
Svar
jensmlp Skrev:Hvis jeg har forstået det rigtigt, så laver de in-house værker til alle deres ure nu.

Det er ikke korrekt. Det er kun tangomat der har in-house værk, resten er eta 7001 værker (men det er nu også et glimrende værk).

Her er et billede så du kan se det gamle og det nye værk (alfa), som du kan se har de erstattet broerne med en 3/4 plate og ændret finish, men det er stadig et eta 7001 i "forklædning".

İmage

Mht. reperation, så er det ikke noget problem at få det lavet i DK, det er et standard værk. Men ellers er det sikkert heller ikke dyrt at sende det direkte til Glashutte i Tyskland.

BTW.: jeg har sendt dig en mail, lad mig høre om du beslutter dig for uret!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)