Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Jeg har lidt kig på et Maurice Lacroix Granc Guichet; det er det med automatik værk, stor dato under "12", og lille sekundviser over "6". Er der nogen, der kender det, og vil sige lidt om det. De kalder selv værket kaliber ML58, men det er vist ikke in-house? Hvordan holder det prisen, hvis det købes som nyt?
Er det "go for it" eller "pas på, fordi..."
/Bjørn.
•
ML er kendt som luxusur.
De bruger nok ETA værker (nøgle gang modificeret), men designer urkassen selv.
Grand Guichet er en af deres 'Masterpiece' serie, jeg tror.
Hvis du køber uret nyt så er værditab lidt højere end med de andere mere velkendt Schweizer ure. Et brugt ML handles ikke så højt (i forhold til nyprisen) som andere f.eks. Rolex, JLC eller Omega. Til gengæld er nyprisen ikke så højt som de andre......
Alternative: hvis du vil have det sammen eller lignende værk til laver pris så findes der andre endu mindre kendte Schweizer uremærker som f.eks. Oris, Kelek, Revue Thommen ellers DuBois.
mvh Manfred
•
Svar: 128
Tråde: 6
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Manfred har ret i at Maurice Lacroix primært bruger ETA-værker. Nogle er modificerede og andre slet ikke. Derudover bruger de også andre værker til deres ”limited editions”.
ML58 er, mig bekendt, et modificeret ETA 2892-2. Værket er dekoreret i hånden, hvilket jo er rart når der er glasbagkasse i uret.
Bjørn: Hvad er prisen på omtalte ur i USA?
•
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Jeg er faktisk i Europa i øjeblikket og jeg mener jeg så det i München til omkring €2000 i udgaven med guld-ring rundt om kransen. Jeg tjekker når jeg er tilbage over there.
/Bjørn.
•