Svar: 299
Tråde: 9
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hvis man nu kan vælge mellem disse 2 Panerai modeller, begge med sandwich skive, hvilken vil du så vælge.
Jeg kan godt lide at PAM005 IKKE har glas bagkasse, men er urværket lige så godt som i PAM111, det vil sige Panerai OP I mod Panerai OP XI.
Panerai med OP XI har svanehals regulering, det har den anden ikke.
Hvad mener du Mads, hvilket ur "hjerte" er bedst af disse 2.
Jeg hører meget gerne både fordele og ulemper med både 005 og 111.
Med venlig hilsen
Jacob
•
Svar: 299
Tråde: 9
Jeg har ellers fået oplyst at PAM005 i den nye H serie har sandwich skive !!!
Er der andre der kan be eller afkræfte dette ????
MVH
Jacob
•
Svar: 665
Tråde: 88
Desuden mener jeg ikke at værket i 0/5 har svanehalsregulator, men hvor meget det betyder ved jeg ikke.
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Rent funktionelt er der ingen forskel på de to værker. Som jeg ser det skal du vælge det ur du bedst kan lide. Går du op i historien bag Panerai og gerne vil have det originale look, så er PAM5 løsningen. PAM111 har et bedre (læs finere) værk. Her er kræset mere for detaljerne, og herlighederne kan spottes gennem glasbagkassen. Jeg må tilstå jeg har en svaghed for svanehalsregulering, idet den slags kun høre til i de finere værker, hvor der er kræset for finish og håndværk. Desværre er PAM0 og PAM 5 ikke helt fulgt med de andre historic modeller her i 2005. Så de ligger i mine øjne lidt under de øvrige, men det gør prisen jo også. Sandwich skiven er en lækker detalje man klart bør gå efter.
Som jeg ser det er det historie kontra finere værk. Jeg ville nok vælge et PAM111 og så finde et Panerai 6152/1, hvis det er et historisk PAM du er på udkig efter
Mads Gjødesen
•