Hvor skal jeg købe mit ur?
Jeg kan godt lide at kigge på ur og prøve det på, inden jeg bruger mange tusinde kroner på det. Jeg synes det er en dejlig oplevelse at gå ind i en forretning of få en god service. Der er selvfølgelig også rart at vide, at jeg ikke behøver at sende mit ur langt væk for at få det serviceret.

Disse ting kræver, at der er forhandlere. Forhandlerne er der kun, hvis der er nogen, der køber ure hos disse forhandlere. Det koste mig måske nogle penge, men der er intet der er gratis.

Jeg er glad for, at jeg, for mange urmærkers vedkommende, kan se og prøve dem her i landet. Andre er måske ligeglade. Det er helt op til den enkelte, hvad man kan klare sig med. Jeg går ud fra, at de mennesker, der ønsker at spare og køber uden for landets grænser, ikke kommer i de dyre danske forretninger.

Med venlig hilsen
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
Hvis det er Omega du er ude efter, så tal med Bo Mølbak - han er Omega EKSPERT, og en superfin fyr.
Svar
Jeg synes at en del af problemet er at avancen tilsyneladende er for høj i DK. Det kan skyldes at der er et for lille marked for luksusure, men det kan vel også skyldes, at forhandlerne har valgt den strategi de har.

Det er lidt mærkeligt, at man kan købe et Omega Seamaster til under 9 K fra Silver Magic, når det skal koste lige under 14 K i DK. Der er simpelt hen for stor forskel! Måske skulle forhandlerne trække de 20% fra og starte forhandlingerne der. Så var der måske flere der ville nyde oplevelsen ved at gå ind i en velasorteret urbutik - og måske ofre fx. 10-15% mere for et ur købt i DK.

Forskellen er for stor for de fleste idag. Ikke økonomisk mere mentalt, man føler sig "tørret".
Svar
bjarner Skrev:Hej Thomas

Hvis du kan få handlet en 20% igennem ved en dansk urmager, synes jeg klart, du meget kratigt skal overveje at købe uret i DK, med de glæder der følger med det, i form af bedre service m.v.

Det du vil kunne spare fra udlandet fra forhandlere som f.eks. <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.smwatches.com">www.smwatches.com</a><!-- w --> som jeg selv har handlet hos, er ca. 30-35% på Omega ifht. de danske listepriser. Får du handlet en god pris hjem hos en dansk urmager er det altså kun 10-15%, der er at spare ved køb abroad.

Jeg skal ikke være hellig, for jeg købte selv mit første ur (Omega Seamaster Diver) her for en måned siden hos SMwatches (Silver Magic), men jeg skal også indrømme, at jeg i dag ville vælge at støtte de danske urhandlere og købe det herhjemme, forudsat at en rabat på omkring de 20% kunne opnås.

For vurdering af online/udenlanske forhandlere, så se god guys/bad guys sektionen på dette board. Min egen anbefaling vil være Silvermagic, da jeg selv har handlet der, og været meget tilfreds.

Det var mine få ord IMHO.

Mvh
Klaus Bjarner

Hej,
Jeg har selv kigget lidt på smwatches.com, og fundet deres priser meget attraktive. Men ligger det ikke i Schweiz? Og siden det ikke er et EU land, skal man vel betale told/moms.. og så er besparelsen vel til at overse, eller er der en lille importspidsfindighed jeg har overset?

Mvh
Søren
Svar
Hej Søren

Markus fra Silver Magic sender urene fra et EU-land (f.eks. Italien), så du behøver ikke bekymre dig om told og moms.
Med venlig hilsen
Tais
Svar
Ohooo... godt at høre Icon_e_biggrin

Tak for svaret.

mvh
Søren
Svar
Tais Brüniche-Olsen Skrev:Hej Søren

Markus fra Silver Magic sender urene fra et EU-land (f.eks. Italien), så du behøver ikke bekymre dig om told og moms.

Prøv at spørg Markus om eksport papirer på hans transport fra Schweiz til Italien.

Icon_e_wink
Svar
Hej Peterman
Smid mig en personlig besked hvis du stadig er på udkig. Kan muligvis hjælpe med et "som nyt" Broad Arrow m. sort skive og lænke, alt tilbehør til en god pris.

Mads Gjødesen
Svar
Silvermagics lager ligger i Milano hvorfra, Marcus sender alle sine ure (og kager).

Mvh Peter
Svar
peh Skrev:Silvermagics lager ligger i Milano hvorfra, Marcus sender alle sine ure (og kager).

Mvh Peter

Også kager?? Fantastisk koncept.. 1 stk. Omega, en kringle, og så liiige en Ducati Supersport, så er vi klar... Icon_e_smile

hilsen
Søren
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)