Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Når vi nu er inde på det subektive, så vil JEG nu mene, at det mest interessante er Langematik-Perpetual fra Lange und Söhne. Det har en knap monteret, som man skal anvende når februar i år 2100 kun har 28 dage! Det leveres iøvrigt med winder, fordi det er ret indviklet at stille, så man bør undgå, at det går i stå.
Jeg har haft det i hånden i guld med den pragtfulde zig-zag agtige lænke (tjek deres hjemmeside, lange-uhren.de), og hvis jeg lige havde haft de godt 40k ($), sååeehhh...
/Bjørn.
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Jeg ville nok kigge efter et Blancpain. Netop Blancpain reintroducerede månefasen i starten af 80´erne og blev nærmest synonym med denne komplikation. Værkerne er fra Frederic Piguet og på højde med bla. JLC. Så taler man månefase og horologisk historie er Blancpain mærket man skal vælge.
JLC giver meget ur for pengene. Ekstremt lækre værker, super finish og historie.
DS ville jeg nok ikke vælge i den prisklasse. Men det er jo en smagssag om man vil give 40 kkr. for et ETA-ur. Kvalitet og finish er god, men snakker vi 40 kkr., kan man virkelig finde nogle lækre alternativer, som i mine øjne tilbyder mere for pengene.
Glashütte er også nævnt og er bestemt et godt alternativ. De laver nogle meget flotte modeller, hvor man ikke er gået på kompromis med noget.
El Primero er nok ikke mest kendt for deres månefase version, men stadig et meget lækkert værk.
Lange til 40 k$ !? Måske lige voldsomt nok at anbefale med mindre Claus har nævnt at det er det prisleje vi ligger på. Der er langt fra et 40 kkr. DS til et 240 kkr. Lange.....
Mads Gjødesen
•
Svar: 418
Tråde: 57
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Ja det bliver i prislejet 40k. Og efter at have bladret i Wristwatch Annual 2005, kan jeg godt se at der er et ETA ur man køber hvis man køber D&S, ikke noget ondt om ETA, men de sidder jo i mange ure og må derfor have en fornuftig kvalitet, Jeg kan også se, at det samme værk kan man finde i et ur, hvor man næsten er nød til at røve en bank, for at kunne betale det, og i næste vindue er der et ur til 10k med samme værk.
Så det bliver et med In-house værk. Ja jeg blev næsten forbavset over hvormange urmærker der findes med ETA værker.
Claus Larsen
•