14-05-2012, 11:02 PM
KlausM Skrev:G-shock er allerede en klassiker.
Mvh
Klaus
Det er jo også det jeg skriver. Jeg bruger det bare som eksempel på at ur godt kan blive en klassiker uden at være fra 50'erne
|
Watches that could become future classics
|
|
14-05-2012, 11:02 PM
KlausM Skrev:G-shock er allerede en klassiker. Det er jo også det jeg skriver. Jeg bruger det bare som eksempel på at ur godt kan blive en klassiker uden at være fra 50'erne
15-05-2012, 04:54 PM
KlausM Skrev:G-shock er allerede en klassiker.Sorry Klaus i do not agree with anything you have said so far in this debate.Watches become Classics and collecter items because of many factors.The Rolex Oyster was the most famous waterproof watch in the world not the Sub.The sub was a development from the Oyster but today Subs are more collectable than Oysters.Dive watches will always be around just ask any prof diver.It is the quality and uniqueness that makes a watch into a classic and it must be popular with watch buyers Watches like the Oak -Sub-Pam etc did this years ago that is what made them collectable.The Sinn is sold all over the world and is already a cult watch in nearly every watch blogg you could ever read.Even the Purists who are very critical indeed about watches,have the Sinn down as a future classic.It is unique it is very popular and it does not cost a fortune.I think the watch industry will go bankrupt if they stopped making divers - Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
15-05-2012, 05:51 PM
Jeg tror at Omega Dynamic Geneve er/bliver en klassiker. (Den første udgave).
Det er anderledes, let genkendeligt, godt bygget med et fint værk, fx Cal. 565. Og så er det endnu reletivt billigt (ikke et argument!) Og så har jeg tre! (et argument!) Jeg har altid kigget langt efter et Reverso - men sådan et har jeg desværre ikke. Det er ellers et toolur (polo!). G-Shock 5000/5600. L.E. Swatch.
15-05-2012, 06:29 PM
willy Skrev:The Lange Datograph is another watch that is 110% sure to be a future classic and for none of the reasons you have named so far. WillyJeg tror ikke det bliver det, jeg forstår ved en klassiker. Uden tvivl et eftertragtet ur blandt samlere....men ikke en klassiker, som Sub/Speedmaster/Tank/Navitimer/Reverso m.m. Jeg har nok tendens til at være enig med KlausM Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
15-05-2012, 06:38 PM
Jeg tror også på iwc ingenieur...........
Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
15-05-2012, 06:51 PM
KimT Skrev:Jeg tror også på iwc ingenieur........... Det er da på sin vis allerede en klassiker. Handler denne tråd ikke om nye ure der med tiden bliver klassikere?
15-05-2012, 06:55 PM
KimT Skrev:The Lange Datograph was the first High end true in house caliber made.And it turned the watch industry completly.It had so many new solutions in it that Patek were forced to change their production line to keep up.It is considered by all of the worlds watch experts as a milestone caliber.There are more pictures of this caliber hanging on peoples walls than any caliber in watch history.You should Google it because it is truly unique.Maybe the greatest watch finisher in the world today Phillip Dufour wears this watch and hails it as the best finished and unique caliber made by a manufacturer.And he used to make PP calibers before he went independent.There is no real debate on this one Kim because it is allready recognized as one of the most important watches ever madewilly Skrev:The Lange Datograph is another watch that is 110% sure to be a future classic and for none of the reasons you have named so far. WillyJeg tror ikke det bliver det, jeg forstår ved en klassiker. [url]"http://www.hautetime.com/watch-reviews/second-coming-the-a-lange-sohne-datograph-aufab/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.hautetime.com/watch-reviews/ ... aph-aufab/[/url] [url]"http://www.timezone.com/library/comarticles/comarticles631694544799411668" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.timezone.com/library/comarti ... 4799411668[/url] - Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
15-05-2012, 06:57 PM
Kristofferj Skrev:KimT Skrev:Jeg tror også på iwc ingenieur........... - Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
15-05-2012, 06:58 PM
Kristofferj Skrev:Det er da på sin vis allerede en klassiker.Men det kan man selvfølgelig argumentere for Den har dog ikke været med på listen inde i mit hoved Lige umiddelbart har jeg: AP RO Breitling Navitimer Omega Speedmaster Rolex Submariner JLC Reverso Omega Constallation Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|