Hvad ville i sælge
#1
Jeg tænker iøjeblikket på at sælge et af mine rolex ure for at kunne købe et Panerai, hvilket ville i sælge, Sub. med dato fra 1991, sub. 5313 fra 1970 eller et GMT master II G/S, eller ville i helt lade være og bare spare op?
På for hånd tak

Christian Dalberg
Svar
#2
Du må jo gøre op med dig selv, om du i det hele taget har lyst til at skille dig af med et af dine Rolex til fordel for et Panerai - den beslutning kan ingen andre tage for dig. Vær også opmærksom på at man hurtigt kan komme til at fortryde bagefter! (Har selv prøvet det... Icon_e_sad )

Hvis det var mig der stod for at skulle sælge et af de tre ure du nævner, måtte det nok blive Sub'en fra 1991. Det mest interessante af de tre er helt klart 5513'eren - et lækkert vintage-ur med plexiglas og den gamle skive...

Så vil du stadig stå tilbage med et Sports-Rolex i rent stål og et lidt mere dress-agtigt TT med dato når der skal guldmanchetknapper på skjorten...
Mvh
Kenneth B. Kjeldsen
Svar
#3
det eneste i verdenen. Jeg har erhvervet mig et Pam og afsat et af mine Rolex's. Og jeg har faktisk ikke haft mit Rolex på siden Pam kom ind af døren. Det virker lidt klein, når først du har gået med dit Pam.
MEN.. behold du dit 5513 ( sådan en havde jeg også engang, men hvorfor solgte jeg den Icon_cry ) og skip så dit G/S sammen med din firsør-Proche Icon_e_wink

Guru13


kbkjeldsen Skrev:Du må jo gøre op med dig selv, om du i det hele taget har lyst til at skille dig af med et af dine Rolex til fordel for et Panerai - den beslutning kan ingen andre tage for dig. Vær også opmærksom på at man hurtigt kan komme til at fortryde bagefter! (Har selv prøvet det... Icon_e_sad )

Hvis det var mig der stod for at skulle sælge et af de tre ure du nævner, måtte det nok blive Sub'en fra 1991. Det mest interessante af de tre er helt klart 5513'eren - et lækkert vintage-ur med plexiglas og den gamle skive...

Så vil du stadig stå tilbage med et Sports-Rolex i rent stål og et lidt mere dress-agtigt TT med dato når der skal guldmanchetknapper på skjorten...
Svar
#4
Jeg ville også beholde 5513. Der er noget specielt over vintage sportsmodellerne med mat skive og plexiglas. De to andre kan du let skaffe igen, hvis du skulle fortryde. Jeg ville nok skyde GMT´eren af, men det bunder fortrinsvis i min personlige smag. Samtidig har det også en højere værdi og dermed har du flere kr. at skyde af på PAM´en.

Hvilket PAM er du på udkig efter? Det har vel også betydning for hvilket Rolex du skal beholde. Et Radiomir gør det jo fint ud for et Rolex G/S. Et Submersible Titan PAM 25 kan ikke erstatte et Rolex G/S, hvis du SKAL bruge et dressy ur til smokingen nu og da.

Men behold 5513´eren!

Mads Gjødesen
Svar
#5
Anonymous Skrev:Jeg tænker iøjeblikket på at sælge et af mine rolex ure for at kunne købe et Panerai, hvilket ville i sælge, Sub. med dato fra 1991, sub. 5313 fra 1970 eller et GMT master II G/S, eller ville i helt lade være og bare spare op?
På for hånd tak

Christian Dalberg

Sælge bare et Rolex til fordel for et Panerai .... Icon_rolleyes Icon_e_wink
Svar
#6
Jeg ville sælge dit 5313 fra 1970 til mig ;0)

Leder efter netop sådan et fra den årgang (mit fødselsår), sååeeeeh hvis du nu vil sælge så drop en mail.

Mvh Peter
Svar
#7
Tak for jeres hjælp - jeg tror nu efter nærmere overvejelse at jeg ikke nænner at skille mig af med dem - jeg må bare se at få sparet sammen.

Tak igen og tak for et kanon forum

Dalberg
Svar
#8
Jamen for pokker. Et Panerai er jo virkeligt et frisørur. Et almindeligt valjouxværk. Behold dine Rolex det er bedre stil...Medmindre det er et ældre Panerai med rolexværk forstås Icon_e_wink
Svar
#9
gmt Skrev:Jamen for pokker. Et Panerai er jo virkeligt et frisørur. Et almindeligt valjouxværk. Behold dine Rolex det er bedre stil...Medmindre det er et ældre Panerai med rolexværk forstås ;-)
Ha Ha den var god "Frisørur" Jo jo jeg er da enig. Man sælger da ikke en Rolex til fordel for et ETA værk vel? Jeg gør ikke.
Elmer
Svar
#10
Har du virkligt altid så lidt at sige Elmer at du skal
citerer "gmt " som har lige så lidt at sige.. Icon_cool


Jørgen Jensen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)