PAM 61 vs. PAM 177 - input please
Var egentlig indstillet på, at købe et spritnyt PAM 177, men har nu fået tilbudt et meget lidt brugt PAM 61 (95% med hele pakken) til en lidt lavere pris.

Nu er jeg sgu´ kommet i syv sind.

PAM 61 har fast bagkasse, hvilket jeg godt kan lide på sportsure.

PAM 177 har sort skive, og jeg synes den sorte skive er en anelse mere cool end den tobaksfarvede.

Er værket på 177´eren ikke en anelse mere forfinet/forarbjdet end 61´erens værk (swna necks etc.)?

Vil meget gerne have jeres input/erfaringer inden jeg beslutter mig.

rasmus
Svar
Min helt subjektive mening: Jeg ville ikke lægge for stor vægt op swan's neck'en på 177'eren. Trods denne detalje bliver det ETA-baserede værk næppe en hovedbegrundelse for at købe en PAM. Jeg ville gå efter stilen. Hvis du foretrækker sort skive frem for tobacco, må du afveje, om glasbagkassen trækker mere ned en den sorte skive trækker op. Selv er jeg ikke fan af glasbagkasser på sportsure, men må nok indrømme, at man ser skiven mere end bagkassen....

Du kunne også overveje 61'ernes skive en gang til - farven står godt til titanium, selvom det samlede look bliver noget mere blødt.

Alt i alt ikke meget hjælp i mit indlæg kan jeg godt se, men sympati for dit dilemma.
Svar
sgu´ lidt tricky, men du har 100% ret i, at man trods alt kigger mere på skiven end på bagkassen. Så jeg skal nok gøre op med mig selv om jeg er til den brune skive. Den sorte skive går man jo ikke fejl af.

Kunne også være fedt for en gangs skyld at handle nyt hos Klarlund (177). Det har jeg faktisk aldrig prøvet. Sikkert en god fornemmelse...........

rasmus
Svar
Klart en fed fornemmelse at forlade Klarlund med sit spritnye ur!

Videre om glasbagkasse: Husk at selv PAM127 alias 1950 har bagrude. Så et ur kan ikke dømmes ude, bare fordi det ikke har fast bagkasse.

Løsningen er måske ganske enkelt at gå ind og se på 177'eren.

per
Svar
Ja, hvis man kunne se en 177 ville det være fint! Jeg var forbi for et par måneder siden og fik det svar at de nok først en gang i foråret vil få den model igen - men det kan da være de har været heldige!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)