Brand of the week Dubey and Schaldenbrand
KimT Skrev:
willy Skrev:Willy PS. just ask Kristian Hagen from Time Geeks what he thinks about DB Icon_e_biggrin1
Du plejer da ikke at syntes om KH´s meninger/artikler m.m. Icon_e_wink Icon_cool
Jeg kan godt huske at han skrev om DS i sin bog "best of schweiziske ure" og som nævnt har jeg også kigget en del efter dem tidligere.
Faktisk til dels pga. det jeg dengang læste i Kristians udemærkede bog.

Men Peter og Ivan (to forskellige urmagere) skriver jo netop at NOGLE af deres modeller ikke er super, hvorimod andre er.
Så måske er i slet ikke så uenige, hvis du læser deres indlæg igen Icon_e_wink

Og er det i bund og grund ikke sådan med de fleste urmærker? Altså at der er gode og "dårlige" ure i dere kollektion/historie.
Personlig synes jeg stadig de har spændende ting, bare ikke rigtig noget der falder i min nuværende smag.
Kristian was just to make it easy for anyone on the site to see that opinions are very different in Denmark Icon_e_wink I read their remarks very closly and compaired them to what other watch experts mean.All brands have what are called bread and butter watches.I have read that DB even in the bread and butter segment finish their ETA calibers to a much higher standard than say Brietling or Omega do in the same segment.As you say all brands make good and bad watches.But no one can dispute that DB are a respected brand for the finish and handwork on their watches.Brietling or Omega do not make bad watches but their finish is no where near to DB.We are talking about mass produced watches against hand built watches with limited production.In my world there is no comparison. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Kristofferj Skrev:Jeg tror det er den der art deco stil der får mig til at tænkte på billige kinaure.
Yes Frank Muller watches have the same style.But DB watches are not production line watches like most watches are.And that is what i like about them. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Hej Willy

Du kalder tråden Brand of the week Dubey and Schaldenbrand, hvorfor i alverden begynder du lige pludselig at sammenligne med andre mærker, og det endda efter at der er blevet skrevet at tråden kun omhandler DS, men når mener at min mening omkring deres modeller med ETA 2000 værket er helt forkert, hvorfor ialverden skriver du så herinde, da jeg kun henholder mig til fakta, finishen på føromtalte Zidan ur er ikke bedre end jeg har set i langt billigere ure, men hvis du mener at jeg ikke har den rette kompetence til at skrive, må du jo fortælle mig det, for så må jeg jo holde op med at skrive i dine tråde, men du spørger om folks mening, og jeg har fakta fra det virkelige liv, da jeg har haft uret imellem mine fingre, og det tvivler jeg på at du har, og medmindre at du har noget konkret, altså noget du ikke har sakset fra nettet af, synes jeg at du skal stoppe med den tone. Icon_hello

MVH Peter
İmage
Svar
Tonen mellem dig og willy må i selv finde ud af den vil jeg ikke blande mig i
jeg syntes dog ikke den har været ubehagelig eller givet anledning til at nogen ikke skulle skrive i trådene,men jer om det.

Jeg syntes sagtens man kan holde mærket i brand of the week op mod andre mærke og sammenligne lidt
især hvis der som her er tale om et mærke som er pænt ukendt for mange som må så holder lidt op imod mere kendt mærker.

Syntes ikke du skal tage tingene så personligt Peter vi udveksler bare holdninger
også når det kommer til hvem vi vælger at lægge vores synspunkter på ting i denne verden op ad,
vi har alle vores favoritter og det er jo cool nok Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Peter Skrev:Hej Willy

Du kalder tråden Brand of the week Dubey and Schaldenbrand, hvorfor i alverden begynder du lige pludselig at sammenligne med andre mærker, og det endda efter at der er blevet skrevet at tråden kun omhandler DS, men når mener at min mening omkring deres modeller med ETA 2000 værket er helt forkert, hvorfor ialverden skriver du så herinde, da jeg kun henholder mig til fakta, finishen på føromtalte Zidan ur er ikke bedre end jeg har set i langt billigere ure, men hvis du mener at jeg ikke har den rette kompetence til at skrive, må du jo fortælle mig det, for så må jeg jo holde op med at skrive i dine tråde, men du spørger om folks mening, og jeg har fakta fra det virkelige liv, da jeg har haft uret imellem mine fingre, og det tvivler jeg på at du har, og medmindre at du har noget konkret, altså noget du ikke har sakset fra nettet af, synes jeg at du skal stoppe med den tone. Icon_hello

MVH Peter
I think you have maybe misunderstood me Peter.You have expressed your opinion and i have expressed mine there is nothing personal involved in that.I know hundreds of watchmakers and i know that even if you are a watchmaker it does not mean that you have a vast knowledge of watches.Many watchmaking friends often ask me about watches and vica-versa.I wrote that many other watchmakers i have read do not agree with your view on DB.Of course you should write your opinion and i will write mine.People cannot agree all of the time Peter but i can assure you there are no bad feelings on my part.And as for using the net well that is where we can find the real experts Icon_e_wink Willy
Svar
[url]"http://www.timezone.com/library/comarticles/comarticles0024" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.timezone.com/library/comarti ... ticles0024[/url] Willy
[url]"http://ninanet.net/ap/ludwig/aero.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://ninanet.net/ap/ludwig/aero.html[/url]
[url]"http://www.worldwatchreview.com/2012/02/29/dubey-schaldenbrand-grand-dome-dt-vintage-1946/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.worldwatchreview.com/2012/02 ... tage-1946/[/url]
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)