Svar: 55
Tråde: 5
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg nå erklære mig enig med Peter. DS's "almindelige" ure koster for meget i forhold til hvad man får. ETA2000, som de grundet størrelsen bruger meget, er efter min mening det absolut dårligste mekaniske værk ETA laver. At man sliber lidt på det og farver skruerne blå, gør ikke værket bedre. Kasserne er(stadig efter min mening) heller ikke noget at råbe hurra for... Skiver og visere er altid rigtig flot lavet, den skal de have.
Jeg har en enkelt gang haft et af deres limited editions i hånden, meget lækkert...hatten af.
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Men er de så for dyre i forhold til hvad man får for pengene når de sammenlignes med andre ure/mærker i samme prisklasse (uden at fokusere på et bestemt mærke)?
Mvh
Klaus
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Givet Likes: 0
Hej
Det er min umiddelbare vurdering, at de er alt for dyre i forhold til hvad du får, Zidan uret kostede for år tilbage cirka 120.000 kroner såvidt jeg husker og det var i stål og på krokorem, og så en masse diamanter, men de var godt nok små.
MVH Peter
•
Svar: 2,792
Tråde: 143
Modtaget Likes: 126 i 62 svar
Givet Likes: 22
Jeg syntes mange af deres modeller ligner billige kopier af rigtige ure, navnet lyder også lidt som et af de tysklydende mærker fra kina
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
DB normal models are no more expensive than other brands that have the same standard and finish of their ETA calibers.If you take the trouble to google DB you will see that many international watch experts and dealers rate them very highly.There is a good reason they are a respected and liked brand on Time Zone -Watch Seek -Hoodinki etc etc.The prices of some models with diamonds-gold etc are cheap compared to brands who offer the same standard.Peter is entitled to his opinion as a watchmaker,but their are thousands of other watchmakers who would completly disagree with his opinion of DB.And i know who i would rather believe.

Willy PS. just ask Kristian Hagen from Time Geeks what he thinks about DB
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Kristofferj Skrev:Jeg syntes mange af deres modeller ligner billige kopier af rigtige ure, navnet lyder også lidt som et af de tysklydende mærker fra kina

Believe me Kristoffer this brand have history and are very respected in the Swiss watch world

Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Men det ændre ikke på at dem jeg lige hurtigt fandt på Google lignede dårlige kopier. Jeg er nok bare mere til enkle tool ure. Men hvis man kan lide designet, ser de ud til at være rigtig fine:)
Ville du nogensinde selv købe et Willy?
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
willy Skrev:Willy PS. just ask Kristian Hagen from Time Geeks what he thinks about DB 
Du plejer da ikke at syntes om KH´s meninger/artikler m.m.
Jeg kan godt huske at han skrev om DS i sin bog "best of schweiziske ure" og som nævnt har jeg også kigget en del efter dem tidligere.
Faktisk til dels pga. det jeg dengang læste i Kristians udemærkede bog.
Men Peter og Ivan (to forskellige urmagere) skriver jo netop at NOGLE af deres modeller ikke er super, hvorimod andre er.
Så måske er i slet ikke så uenige, hvis du læser deres indlæg igen
Og er det i bund og grund ikke sådan med de fleste urmærker? Altså at der er gode og "dårlige" ure i dere kollektion/historie.
Personlig synes jeg stadig de har spændende ting, bare ikke rigtig noget der falder i min nuværende smag.
•
Kristofferj Skrev:Men det ændre ikke på at dem jeg lige hurtigt fandt på Google lignede dårlige kopier. Jeg er nok bare mere til enkle tool ure. Men hvis man kan lide designet, ser de ud til at være rigtig fine:)
Ville du nogensinde selv købe et Willy?
Yes i could if i wanted a good looking dress watch .Their used prices are very good. Willy
•
Jeg tror det er den der art deco stil der får mig til at tænkte på billige kinaure.
•