Forskel på diverse rolex
Nu har jeg siddet og gloet en masse sider igennem rundt om på nettet, om rolex idet at jeg godt kunne tænke mig et.

Men mit spørgsmål lyder på:

Hvad er forskellen på explorer og GMT master ?

Hvad er forskellen på Yachtmaster og submariner ?

Jo farverne, men nu tænker jeg mere på forskellen på indmaden. (hvis det overhovedet er nogen)

Hvis der ikke er nogen synderlig forskel hvor har man så ikke bare lavet et submariner med yachtmaster farven ? idet for at bruge 2 model navne.
Svar
der er skrevet til husløshed om forskelle specifikationer osv på netop disse ure. Se tidligere indlæg. Evt på timezone hvor de har en god faq!
Svar
Jeg var netop en tur forbi Klarlund forleden, da jeg undrede mig over, at udsalgsprisen på en Yachtmaster ligger ca. 21.000 kr. over Submarineren.

Jeg har haft begge i hånden, og her mærkede jeg virkelig forskellen.
For det første er lænken kraftigere og tungere end standard-lænken til Submarineren + at de midterste led er polerede. Desuden er siderne på Yachtmasteren afrundet som på ældre Rolex modeller. Rigtig lækker kasse - efter min mening.
Og så er der jo naturligvis også lynetten, som jo er i platin.
Disse ting bevirker, at Yachtmasteren virker større end submarineren, når man har det på (på trods af, at de begge er 40 mm i diameter.

Sprørgsmålet er så, om disse ting er 21.000 kr. værd.
Jeg skal ikke kunne sige, om værket er synderligt anderledes end på Sub'en, men jeg tvivler. Måske andre her kan svare på dette.

Konklusion: Det er ikke nok at kigge billeder. Forskellene skal ses - og føles - i en rigtig forretning.

Håber, at det kan hjælpe dig lidt videre i dine Sub vs. Yachtmaster overvejelser. Icon_e_smile

Mvh
Martin Riget
Svar
Hej

Mht Explore II vs. GMT, er det min opfattelse at Bezel'en er det eneste umiddelbare forskel - dvs GMT kan rotere, Exp er fast.

SUB vs. Yachtmaster - skulle være det samme indhold, men der er lidt hvidguld til forskel som kan retfærdiggøre den store pris forskel.
Yachtmaster fåes hvis også i flere størrelser

/ Jesper
Mht. Jesper
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)