Handelen af ure i dette forum
Er det kun mig der syntes at handelen med ure er gået lidt i stå
For tiden her på vintageure.dk hvis man da ikke lige er urmager..

Vh Kim.A.S.I
Svar
Sjovt du nævner det - jeg har tænkt det samme selv og kan kun give dig ret. Her sker ikke en pind rent ud sagt. Om det er en slags "urenes kartoffeltid" eller hvad, skal jeg ikke kunne sige.
Svar
Hej Kim

Jeg kan kun give dig helt ret! Der har ikke været foretaget udpræget mange privat/privat handler det sidste lange stykke tid. Jeg har umiddelbart svært ved at se hvad det skyldes, nu er olieprisen omsider på vej ned, renten er i bund, skatterne er lige blevet sænker (om end kun en smule men bedre end ingenting) og økonomien har det overordnet godt! OM det skyldes at folk simpelthen ikke kigger herinde kunne måske være en årsag, hvorfor en statistikfunktion ville være at ønske!

Mvh THomas Bech
Svar
Jeg er helt enig. Min erfaring pt er, at folk køber helt nye ure, og ikke ex. vintage ure. Mange af mine venner og bekendte har den holdning, at hvis det skal være så skal det sgu være brand new selv om det så bliver ret dyrt...

Mvh. Michael
Svar
Det ved jeg nu ikke helt...

Der er solgt 16 ure fra private over de sidste 10 dage... derudover tæller Krognos for størstedelen af " solgt" annoncerne de sidste 10 dage, da han kun opdaterer sine annoncer sjældent... Så det virker nu ok... Det kræver jo også en del mere tillid at købe af en privatperson...

Men jeg syntes nu også at handelen generelt er stilnet lidt over det sidste år....
Svar
Ja det lyder faktisk som en god ide med en statistikfunktion
Thomas. Men det kunne jo også være som Michael siger at folk heller
Vil købe helt nyt ..Da jeg købte mit første ur ville jeg have været
glad hvis jeg den gang kendte til steder hvor man kunne købe brugt,
og så går man jo ud fra at andre har det på samme mådeog spare lidt penge Icon_e_biggrin

Kim.A.S.I
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)