kronprinsens ur
Helt uenig! Det kan være du også synes hvide tennisstrømper passer godt til en mørk habit? Men, det er selvfølgelig op til hver og en.
Svar
Nu diskuterer vi jo ikke ligfrem påklædning, men ure!!!!

Men hvis du nu alligevel sidder derhjemme med Mads Christensen Blærerøvs bogen og tilbeder den som en anden bibel (den er vist ved at være lidt outdated, ikke)... så kan jeg da godt svare på dit spørgsmål... NEJ, jeg synes ikke hvide tennies sokker passer til en mørk habit!!!

Men vi snakkede jo nu altså om ure... remember!!!!
Martin Issing
Svar
Kan 100 pct tilstlutte mig Martins argumentation! Kronprinsen har en virkelig fornuftig smag baade mht ure, men saa sandelig ogsaa kvinder, men det er vist en anden boldgade!!

Mvh THomas Bech
Svar
Jeg ser på ure som en del af min påklædning. Angående Mads Christensens bog, har jeg tilfældigvis den, men forguder den ikke, tvært om. Faktisk er den ganske tyn.
Jeg synes bare det er langt mere passende med et lommeur til en "kjole og hvidt". På samme måde som en submariner passer godt til et casual antræk. Det er ikke alle som er så heldig at de kan vælge og vrage mellem forskellige typer ure, men jeg synes det at kunne vælge ur alt efter anledning og antræk er lidt af det morsomme med ure. Hvorfor skal man ellers have så mange? Derfor mener jeg fortsat at Kronprinsen burde valgt et lommeur til kjole og hvidt i tråd med god gammeldags stil som han representerer i en offisiell anledning.
Svar
Er ure ikke en del af en påklædning ..Og så har Lasse T jo ret med at man i en offisiell anledning med kjole og hvidt kun har et lomme ur med i
tråd med god gammeldags stil som han jo repræsenterer i en offisiell anledning for det Danske Kongehus. Især når man som Kronprinsen har
10 mil at rutte med, også til ure.

P.s
Sikke vi skulle have et par ure Icon_e_biggrin hvis vi haved de penge..

Vh Kim.A.S.I
Svar
Jeg søger et polérmiddel, til at fjerne små hårfine ridser fra blank/højglanspolerede urkasser, findes det? kan det anvendes af alm. dødelige? hvor får jeg fat i det?

Jeg er IKKE interesseret i folks meninger om polering Icon_twisted

Hold jer muntre!!
Svar
Det lettest tilgængelige polermiddel er nok "Autosol"
Det er rimelig effektivt på både rf. stål , metaller og plexiglas.
Hvis det er MEGET overfladiske ridser kan du klare den med en ispind(ren)
eller lign. Poler på tværs af ridserne med en smule autosol på pinden,
og tjek så overfladen ved at polere med en (ren) klud på tværs af første polereretning , brug lup !
Når du er tilfreds , så polerer du hele kassen med kluden der nu er mættet passende med polermiddel -vask uret af med en blød børste og lidt sæbe og tør af med en frisk, ren klud.
Ved dybere ridser er det en lidt anden snak - ved slagmærker, asfalt eksem osv. kan det være nødvendigt at køre hele sekvensen med : Sletfil, sten korn600, vandslibepapir 800-1200 og så autosol tilsidst.
Under alle omstændigheder er basis for en god polering, at hele tiden krydse den foregående operations spor , så der ikke sent i arbejdet dukker spor op fra et foregående trin .
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)