Jeg er ikke
Jeg må også indrømme at jeg som Claus tror det mere er de billigere ure der bliver ramt, hvis nogen gør
Svar
Hvor Sagde jeg Seiko gik fri Claus. Icon_question

Men alene på grund af deres størrelse og range af ure de laver både når det kommer til pris og teknik,
Gør at jeg mener de har et grundlag som gør at de nok skal klare "nye tider"

Seiko kan slet ikke sammenlignes med noget swiss made brand minus Rolex,
Som nok også skal klare et evt Apple "angreb"

Vis mig et mærke som har den samme position/formåen som Seiko Icon_question

Hvis vi kan være enige om at Apple er et luksus produkt,
Hvorfor tror i så at det er de billige ure der bliver mest ramt. Icon_question
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Vi kan absolut ikke være enige om, at Apple Watch er et luksusprodukt. Sportsmodellen begynder ved 399 Euro. Er det ikke det, et fornuftigt Seiko-ur koster? Icon_e_wink
Glem de få LE guldure til 10.000 $, som så mange taler om. Det er ikke dem, som truer den schweiziske urindustri.

JK
Svar
Apple navnet tror jeg mange forbinder med luksus,
Og et ur til ca 400 euro vil også af mange uden for vores kredse blive betraget som
Et højt beløb at bruge på et ur.

Det de gør klogt her er at tilbyde deres luksus brand
i et marked hvor mange pris mæssigt kan "springe på" og dermed pynte sig med prestigen.

Men ok vi er ikke enige.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Verden skifter hele tiden...

Jeg siger stadigvæk mobilos om min iphone, men jeg bruger den næsten ikke til at ringe fra mere..

Billeder, mails, sms, musik, suffing på nettet, netbank, eboks, navigation osv

Det samme kan vel siges om det såkaldte ur.. Det er et mediearmbånd, der kan en hel masse shit..

Og en af dem er at vise tiden.

Folk, der er ligeglade med ure vil helt sikkert være mulige kunder for apple armbåndet.
Mvh Kim 
Svar
Avantismo Skrev:Verden skifter hele tiden...

Jeg siger stadigvæk mobilos om min iphone, men jeg bruger den næsten ikke til at ringe fra mere..

Billeder, mails, sms, musik, suffing på nettet, netbank, eboks, navigation osv

Det samme kan vel siges om det såkaldte ur.. Det er et mediearmbånd, der kan en hel masse shit..

Og en af dem er at vise tiden.

Folk, der er ligeglade med ure vil helt sikkert være mulige kunder for apple armbåndet.

Enig og som det ser ud lige nu er ikke alle mulige brugere af denne "iphone udvidelse" som Apple kalder et ur for: Requires iPhone 5 or later!!!
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
Apple watch er en smart feature/dims, som uden tvivl vil påvirke ur industrien/produktionen i det aktuelle prissegment..

Nu skal det ikke opfattes som dommedagsprofeti, men jeg har meget svært ved at se forbindelsen til dyrere ure "luksus ure" som afviger stærkt i både pris og personlige præferencer.

Dem som nu vælger at købe et smart watch, ville de nogensinde købe et rigtig ur? - eller sagt på en anden måde, ville dem som allerede har eller brændende ønsker sig et rigtigt ur, betragte det som en pludselig erstatning?
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
Tror sagtens man kan have begge. Man kan vel også godt elske at gå i sneaks, men stadig bruge skistøvler når man er på skitur i alperne. Mekanisk ur til hverdag, og så æbleuret når man skal cykle, stå på ski eller på anden måde skal "optage" data om sin egne præstationer.
Svar
Kristofferj Skrev:Tror sagtens man kan have begge. Man kan vel også godt elske at gå i sneaks, men stadig bruge skistøvler når man er på skitur i alperne. Mekanisk ur til hverdag, og så æbleuret når man skal cykle, stå på ski eller på anden måde skal "optage" data om sin egne præstationer.
Enig, det er præcis det jeg mener, tror bestemt heller ikke det ene erstatter det andet Icon_e_wink
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
Stensbjerg Skrev:Apple navnet tror jeg mange forbinder med luksus,
Og et ur til ca 400 euro vil også af mange uden for vores kredse blive betraget som
Et højt beløb at bruge på et ur.
Mange, som i RIGTIG mange uden for ur-kredse bruger mere end 400 euro på at købe mobiltelefoner. Applewatch er vel 1% ur og så 99% alt-muligt-andet tech.
Jeg tror slet ikke at folk kommer til at se det som et ur, men som en gadget de har på armen og bruger i deres dagligdags rutiner sammen med deres smartphones og computere.
Så for dem at føle de bruger mange penge på et ur, den tror jeg ikke på. Jeg tror de kommer til at købe dem på samme grundlag som de køber en smartphone.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)