Hvad er det?
De mange nyerhvervelser herinde har fået mig til at tænke over hvad det er vi hver især søger i det nye ur og måske endda en rød tråd.

I forlængelse af det dannede jeg mig et overblik over de ure jeg ejer og har ejet, og om der var en (for mig)

Og jeg fandt ud af jeg reelt har købt ure med samme indstilling som når jeg laver alle andre større indkøb, hvor disse to kritier i nævnte rækkefølge skal være opfyldt.

1. Overall skal jeg se handlen som god VFM.
2. Evt. mærke/model må gerne være under radaren på markedet. (Dette påvirker punkt et kraftigt)

Har I oplevet noget gentagelse mønster i jeres indkøbs taktik?

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Da jeg for mange år siden købte mit Nomos Tangent blev jeg ramt af Bauhause stilen og kan se at jeg stadigvæk søger enkeltheden i urskiven.
Da jeg bestilte mit sidste ur, Sinn U2, opdagede jeg at jeg nu havde 3 ure fra 3 forskellige tyske producenter og har noget tid tænkt på om det, tyske ur, skulle være den røde tråd i min lille ur samling.
Jeg forsøger så også at have en regel om kun 1 ur fra hver ur navn og her er et problem da jeg har Nomos Lambda på min ønskeliste, men jeg ønsker ikke at sælge mit første Nomos ur..
Men den problematik kender I jo nok..

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Svar
En rød tråd og godt købmandsskab....masser af investeringer i gode ure.

Drømmeuret, et valg af ur der vækker glæde år efter år.

Jeg kan simpelthen ikke sætte flueben ved noget af ovenstående, nærmest tværtimod ??

Derfor kalder jeg også den store "UR-REJSE" og om jeg så i sidste ende er glad for min rejse, det kan jeg godt have svært ved at gennemskue.

Er det så jagten på det næste ur der driver hele menageriet og en forventet lykkerus ??

Der er mange spørgsmål og i kassen med de mange ure så burde jeg kunne udpege den røde tråd og de fornuftige valg....så hvor god er jeg som ur-samler i forhold til dem jeg følger herinde.

Det bliver nok en ret hurtig konklusion....dumper med et brag og så kan man jo stille spørgsmålet om jeg er dummere en andre ur-samlere. Denne spontanitet er klart en af mine udfordringer og så mit kunstneriske sind, hvor jeg elsker det falder uden for "normalen" og den vildskab styre mine valg, men kigger jeg i bagspejlet, så finder jeg stor glæde i de rolige og meget enkle design, men det er noget der kommer efterfølgende.

Lige nu er det et Glycine der på en af mine hjemmelavede remme, giver mig en mega glæde og så burde det vise den røde tråd fremover, men det er kun indtil det næste vanvigtige design viser sig, så er skruen atter løs Icon_flov Icon_head
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Jeg ser en tydelig rød tråd i din håndtering af vores fælles hobby Michael nemlig glæde, kan det være bedre?

Et element som jeg mener hurtigt kan forsvinde i den evige snak om gensalgs værdi, VFM og værdi forøgelse.

Jeg finder din tilgang interessant fordi jeg har lidt af de samme elementer i min tilgang, jeg har blot besluttet ikke for nu at tilføre hobbyen flere kroner, så derfor holder jeg fokus på økonomien for ikke at udvande mine indkøbs muligheder.

Jeg håber at se dig og dine ure IRL some day, og husk der er ingen prøver eller rigtigt og forkert, respekten ligger der hvor man er tro mod sig selv og ens tilgang.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • Miwes
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)