Svar: 2,065
Tråde: 211
Modtaget Likes: 3,483 i 1,035 svar
Givet Likes: 6,121
Hvis unboxing er når man åbner kassen med sit nye ur (som selvfølgelig dokumenteres i detaljer), så kunne det jo hedde reboxing når man - som seriøst ramt urfetischist - får genanskaffet æsker, der er blevet stjålet.
Er jeg den eneste her, der har behov for kasserne til urene i samlingen?
Jeg mistede - som nævnt en del gange tidligere - en del æsker ved et indbrud i et kælderlokale for 2-3 pr siden. Bittert.
Genopbygningen har stået på i et stykke tid. Det har ikke været helt nemt - bl.a. fordi der var en del af urene, der kom med særlige kasser og andre, der overhovedet ikke kan skaffes (Journe). På det sidste har jeg været inde i en stime, så her kommer der lidt om det
Seneste fund. Kasse til Amvox 2. En kasse, der åbner anderledes end normalt og er en tand lækrere end normalt, sikkert for at understrege linken til Aston Martin.
Kasse til IWC Doppelchronograph (3713). Smuk og no-nonsense, endda inkl. den rigtige manual.
Kasse til JLC Tribute to Deep Sea. Meget, meget flot æske, der genopliver de flotte gamle æsker fra JLC. Hele pakken (ur og æske) er urimeligt tæt på originalen fra 1959.
Kasse til JLC Tribute to Geophysic - ikke 100% den rigtige kasse, men 98%, så den blev købt alligevel). En af deres flottere kasser og inkl. lup - hvilket reelt er lidt underligt da uret har fast bagkasse…
Jagten går videre på de manglende kasser, ca. 4 stk.
Claus
Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar: 7,772
Tråde: 359
Modtaget Likes: 2,314 i 1,309 svar
Givet Likes: 1,716
Kassen er en del af oplevelsen for mig,
Dog mest når et ur lander, derfra kigger jeg ikke meget på dem.
Men jeg køber IKKE gerne uden at kasse og papir er med så forstår til fulde
Og dine ure kommer jo i nogle rigtig lækre sager, så gennemført god stil som altid med dig Claus
Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
(05-09-2022, 02:15 PM)Stensbjerg Skrev: Kassen er en del af oplevelsen for mig,
Dog mest når et ur lander, derfra kigger jeg ikke meget på dem.
Men jeg køber IKKE gerne uden at kasse og papir er med så forstår til fulde
Og dine ure kommer jo i nogle rigtig lækre sager, så gennemført god stil som altid med dig Claus
Ja, lige præcis. Den _skal_ være med i købet og BUM ind i skabet. Hvor den i øvrigt fylder voldsomt.
Haha. Vi er sgu’ mærkelige i denne sportsgren.
Claus
•
Svar: 822
Tråde: 12
Modtaget Likes: 761 i 391 svar
Givet Likes: 3,153
Flotter kasser!
De få jeg har, ligger bagerst i et skab og keder sig.
(05-09-2022, 07:42 PM)MichaelA Skrev: Flotter kasser!
De få jeg har, ligger bagerst i et skab og keder sig.
Haha. Der gør mine jo egentlig også - indtil de bliver stjålet og bliver til noget jeg åbenbart mangler. Suk.
Svar: 3,709
Tråde: 479
Modtaget Likes: 2,853 i 1,244 svar
Givet Likes: 1,166
Det er underligt med indpakningen, som oftest smider vi den væk når varen er pakket ud, hvilket også kan være tilfældet ved billige ure, men ellers kan disse sæt være de rene kunstværker, alt efter hvor dyre ure man køber.
jeg forstår da godt du er på jagt efter en erstatning til de kasser du mistede og selv ville jeg gøre det samme. Det er rigtig nok at kasserne får meget alene tid, men det er altså ret fedt at finde uret i sin boks og man kan nyde hele oplevelsen igen, når man tager boksen frem.
Tror nu mest af alt at det handler om et fuldt sæt med boks og papirer, hvilket fuldender "pakken" så at sige, hvis man ellers skal flippe det videre.
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
Svar: 7,772
Tråde: 359
Modtaget Likes: 2,314 i 1,309 svar
Givet Likes: 1,716
Med mine er det lidt forskeligt,.
I jagten efter et Autozilla syntes jeg det bidrog ekstra til den, at finde et som et komplet sæt når jeg nu allerede vidste hvad dykker releteret stof den kom med.
Min Tuna kommer også med ligende tilbehør men da jeg reelt faldt over tilbuddet (det var faktisk dronningen) så var der mere tale om en hurtig vurdering om at slå til eller ej da modellen er sjældent til salg, og det blev jo kunne nemmere når den kom komplet.
DB kassen er klart den fedeste jeg har og en jeg kan nyde håndværket i igen og igen samt historien omkring den, den er lavet af en ven af Dornbluth familien som er snedker, og bor i nærheden af dem af træ fra området hvor de producerer urene, det binder for mig uret og kassen sammen og derfor forstår jeg 100% det du gør Claus.
Kassen til mit Suunto (pap) tror jeg ikke jeg har mere og blik dåsen til Casio ga-2100 eren samler støv oven på mit skab.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
(06-09-2022, 06:14 PM)Stensbjerg Skrev: Med mine er det lidt forskeligt,.
I jagten efter et Autozilla syntes jeg det bidrog ekstra til den, at finde et som et komplet sæt når jeg nu allerede vidste hvad dykker releteret stof den kom med.
Min Tuna kommer også med ligende tilbehør men da jeg reelt faldt over tilbuddet (det var faktisk dronningen) så var der mere tale om en hurtig vurdering om at slå til eller ej da modellen er sjældent til salg, og det blev jo kunne nemmere når den kom komplet.
DB kassen er klart den fedeste jeg har og en jeg kan nyde håndværket i igen og igen samt historien omkring den, den er lavet af en ven af Dornbluth familien som er snedker, og bor i nærheden af dem af træ fra området hvor de producerer urene, det binder for mig uret og kassen sammen og derfor forstår jeg 100% det du gør Claus.
Kassen til mit Suunto (pap) tror jeg ikke jeg har mere og blik dåsen til Casio ga-2100 eren samler støv oven på mit skab.
Tak for dine tanker! Jeg synes du nævner to ting, som er sjove at se også hos andre
- Lysten til et hurtigt køb bliver stimuleret af at der komplet tilbehør med. Det er nærmest den sidste undskyldning for mig for ikke at købe uret
- DB kassen er et godt eksempel på hvordan kassen kan være en integreret del af 'historien' omkring det pågældende ur. Hos mig svarer det til kassen til Tribute to Deep Sea, hvor JLC har givet den en ekstra historisk tand ved at arbejde med kassen.
Claus
Og når vi nu taler om urkasser som en del af oplevelsen, så se lige den,der følger med Louis Vuitton’s jubilæumsudgave af deres Tambour chrono. Vildt!
Efter sigende koster kassen i sig selv ca 4,5k usd
Læs anmeldelsen af uret her - hvor kassen bliver nævnt en del.
https://watchesbysjx.com/2022/09/louis-v...graph.html
Claus
Sent from my iPad using Tapatalk
•
|