03-01-2022, 03:50 PM
(28-12-2021, 08:15 AM)116520 Skrev: Fremragende indlæg, tak for det.
Jeg har et underligt forhold til Tudor. For år tilbage havde jeg det bare sådan, nåh et rolex til dem der ikke har råd eller gider betale det som det koster, men det er jeg for lang tid siden kommet ud over, i takt med jeg får set på Tudor og synes det er fede ure.
Med Rolex har jeg det sådan at de laver nogle fede ure, men så er de heller ikke federe. Alligevel har jeg igennem årene for det meste haft et Rolex eller to, oftest er de blevet solgt for at finansiere noget andet (og dem af jer der kender mig, ved at jeg sjældent tager mig sammen til at sælge). Som regel er de solgt fordi jeg ikke brugte dem i hverdagen på job, fordi jeg føler de sender et forkert signal, præcis som Thomas er inde på. Netop derfor har jeg adskillige gange set på Tudor, men hver gang er det ligesom det bare ikke klikker når jeg står i butikken og prøver det, jeg kan ikke forklare hvorfor og det irriterer mig sgu. Inden i kalder mig Ur-snop skal jeg gøre opmærksom på at jeg eksempelvis er vild med Certina…
For nogle år siden, da Black Bay Dark netop var lanceret, tog jeg under en ferie i Schweiz afsted for at købe et Balck Bay Dark, men endte med at komme hjem med et IWC Big Pilot (da ADeren hvor jeg ville købe Black Bay Dark var opsagt som IWC forhandler fik jeg et særdeles godt tilbud), og jeg har også været tæt på at købe et Pelagos, hver gang jeg ser det i blåt synes jeg det er super fedt, men som sagt det klikker ikke helt når jeg får det på, I cant help it![]()
Jeg ved ikke hvordan jeg skal blive helbredt for denne defekt…
Tak skal du have. Jeg synes ikke vi skal kalde det en "defekt" - vi har den vel alle, og jeg er temmelig sikker på, at der går mange år, inden de har en vaccine klar (Den kræver nok også end 20-30 stik for at virke)
(31-12-2021, 03:27 PM)bjorn_e58 Skrev: Igen et godt indlæg fra dig, Thomas. Der jo sådanne indlæg, der er med til at holde lidt liv herinde, hvor vi ikke er mange, der sådan rigtig er aktive. Jeg kunne nok genkende mig selv i dine indledende betragtninger om Tudor/Rolex, selvom jeg vist ikke er helt så firkantet. Og jeg vil da give Tudor, at de har forstået, at en kronograf også godt kan have dato! Hvis ikke Rolex på det punkt var så pisse-konservative, havde jeg måske haft en "Datetona" - eller hvad den måtte hedde. Lige bortset fra, at kronograf for mig nødvendigvis skal være El Primero eller noget andet med 36.000 vph, så det kan vise 1/10 sekunder.
/Bjørn.
Tak skal du have, Bjørn.
Jeg kan sagtens følge den med svingningerne på et kronografværk, når nu det skal være. Sandheden er, at jeg ikke kan huske, hvornår jeg sidst har skruet pusherne løs for at tage tid. Det understreger måske lidt pointen om, at uret bliver mere dress end tool for mig.
Den med datoen er til gengæld en anden og lidt interessant diskussion. For det overrasker mig faktisk, hvor ofte jeg bruger datoen på mit ur. På mit CWC er der ingen dato-visning. Når det kommer på, savner jeg datofunktionen, og så bliver hele tool-begrebet på sin vis kastet op til fornyet debat (men lad nu det ligge.)
M.v.h. Thomas

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)