Hvordan opbevarer I jeres ure?
Photo 
Jeg har selv et lille halv-billigt urskrin med plads til 4 ure og en lille skuffe nedenunder til remme osv. Den virker fint nok, men urene skal helst ikke være for store, ellers lukker låget ikke ordentligt. (billeder kommer op i morgen).

Nu har jeg så mere end 4 ure, og der kommer højst sandsynligt flere til med tiden  Icon_e_biggrin1

Jeg så at Steinhart har to meget flotte urskrin til 4 og 10 ure, men der står så Steinhart på låget...
Ellers har jeg set at man kan lave sit eget med Peli cases, der tænker jeg måske et 1170 til 6 ure + remme, så er man også sikker på at der ikke sker noget med urene  Icon_lol

Hvordan opbevarer I jeres ure? Billeder er meget velkomne  Icon_smil

Har I nogle gode forslag til urskrin i flot design, nogle steder i DK/EU man kan købe det?

Mvh
Svar
Nogle gange såden:
İmage
Andre gange lidt mindre ordentligt!
Men altid med omhu!
/
Kristen
[-]
  • arsenio3d, Geodoc
Svar
Urenes opbevaring?
- Det er vel et spørgsmål om en hensigtsmæssig kasse(?) - Nedenfor ses et eksempel.

İmage
Kassen i sig selv, er beskyttet af et faconsyet velourbetræk, der er knappet på.

İmage
Befriet for velourbetrækket, ser kassen således ud.

İmage
Når kassen åbnes, er der adgang til - gæt engang - Nok en kasse.
Den ydre er landgangskassen, og den indre er brugskassen.

İmage
Her er brugskassens bagside, med flere etager af hængsler. Den kan altså åbnes i flere tempi.

İmage
Brugskassens øvre låg er åbnet, og viser uret under glas.

İmage
Her glaslåget løftet, og giver nu adgang til at sætte fedtede fingre på uret.

Ja OK! - Med et skibskronometer giver det stort set sig selv.
Men alle de bokse, som vi anskaffer urene i (vi er jo kuldrede med B&P)...
- når de først er anskaffet, viser de sig ikke særligt praktiske at opbevare uret i, og udgør et særskilt opbevarings problem.

Fra et gemme inderst i et pultekammer, fandt jeg noget display materiel fra Omega

İmage
Jeg tumlede lidt med det, og fik arrangeret en lille opstilling.
Det kunne måske være en ide, at finde et vitrineskab med glaslåger, og opbevare urene således?
Tror nok, at det kræver mere organisationstalent og ordenssans - end jeg kan præstere.

Jeg har set en samler gå ALL IN:  Icon_Up
İmage
Her er der endeligt noget, der ligner opbevaring og samtidigt giver "indblik til godterne".

Men AK NEJ - jeg har ikke fundet de vises sten, og hælder meget til "Kristens model".

Jeg ser frem til nogle geniale opbevaringsmåder, der både fungerer som betryggende opbevaring og med eksponering af urene.

Alternativt kunne jeg lægge samlingen om til 1 (skriver eet) armbåndsur, og resten er skibskronometre  Icon_scared

Med venlig hilsen - Geodoc
[-]
  • arsenio3d
Svar
Her er et par eksempler på mine urkasser og en rulle. Kasserne opbevares i en bankboks. Det er jo et emne, som er diskuteret ganske ofte, så du kan finde god hjælp ved at søge på forum.
İmage
İmage
İmage
[-]
  • arsenio3d
Svar
Jeg har haft en del forskellige kasser (søg på urkasse herinde og der vil være flere tråde) men foretrækker i dag læderruller af praktiske hensyn.

İmage

İmage

İmage
[-]
  • arsenio3d, jvi1
Svar
(02-05-2016, 10:50 PM)khbk Skrev: Nogle gange såden:
İmage
Andre gange lidt mindre ordentligt!
Men altid med omhu!
/
Kristen

Hehe ja sådan kan man jo også, jeg kan ikke, men man kan godt  Icon_e_biggrin1

(03-05-2016, 10:42 AM)Geodoc Skrev: Urenes opbevaring?
- Det er vel et spørgsmål om en hensigtsmæssig kasse(?) - Nedenfor ses et eksempel.

İmage
Kassen i sig selv, er beskyttet af et faconsyet velourbetræk, der er knappet på.

İmage
Befriet for velourbetrækket, ser kassen således ud.

İmage
Når kassen åbnes, er der adgang til - gæt engang - Nok en kasse.
Den ydre er landgangskassen, og den indre er brugskassen.

İmage
Her er brugskassens bagside, med flere etager af hængsler. Den kan altså åbnes i flere tempi.

İmage
Brugskassens øvre låg er åbnet, og viser uret under glas.

İmage
Her glaslåget løftet, og giver nu adgang til at sætte fedtede fingre på uret.

Ja OK! - Med et skibskronometer giver det stort set sig selv.
Men alle de bokse, som vi anskaffer urene i (vi er jo kuldrede med B&P)...
- når de først er anskaffet, viser de sig ikke særligt praktiske at opbevare uret i, og udgør et særskilt opbevarings problem.

Fra et gemme inderst i et pultekammer, fandt jeg noget display materiel fra Omega

İmage
Jeg tumlede lidt med det, og fik arrangeret en lille opstilling.
Det kunne måske være en ide, at finde et vitrineskab med glaslåger, og opbevare urene således?
Tror nok, at det kræver mere organisationstalent og ordenssans - end jeg kan præstere.

Jeg har set en samler gå ALL IN:  Icon_Up
İmage
Her er der endeligt noget, der ligner opbevaring og samtidigt giver "indblik til godterne".

Men AK NEJ - jeg har ikke fundet de vises sten, og hælder meget til "Kristens model".

Jeg ser frem til nogle geniale opbevaringsmåder, der både fungerer som betryggende opbevaring og med eksponering af urene.

Alternativt kunne jeg lægge samlingen om til 1 (skriver eet) armbåndsur, og resten er skibskronometre  Icon_scared

Med venlig hilsen - Geodoc

Super indlæg, det er spændende læsning! :)
Flot udstilling du har, Det må vel være et ebay fund? :)
Ja han er da virkelig gået all in med montren! Icon_e_surprised

(03-05-2016, 11:20 AM)KimT Skrev: Jeg har haft en del forskellige kasser (søg på urkasse herinde og der vil være flere tråde) men foretrækker i dag læderruller af praktiske hensyn.

İmage

İmage

İmage

Fin rulle, de er sikkert rigtigt gode til når man skal rejse også.
Jeg havde ikke det store held, så jeg oprettede denne tråd, håber at I kan bære over med mig.
Svar
Og her er så hvordan jeg gemmer nogle af mine ure.

Det var et billigt Amazon køb, det kostede sikkert ikke mere end 100kr
Min kone fik også en som hun bruger. De er fine nok, men puderne som følger med kan ikke justeres i størrelsen, og finish er ikke i top imo.

İmageİmageİmage

Evt. Havde jeg kigget på de Peli cases, eller cigar bokse, der er nogle meget flotte kasser med sirlige ornamenter og designs.
Andre er rustikke eller antikke, det ville være meget specielt og anderledes.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Herunder har jeg indsat en kopi af et tidligere indlæg jeg har skrevet om mine løsninger Icon_smil

I starten opbevarede jeg bare mine ure i en skuffe eller i deres egen kasser, men efterhånden som hobbyen tog fart steg interessen for at have en bedre løsning og min første ur-kasse blev indkøbt.

Den kom i form af en kvalitets kuffert i aluminium fra Flightcases i Rødovre med indlæg skåret af dem efter mine mål. God størrelse, fornuftig beskyttelse af urene og egentlig en rigtig fin løsning. På et tidspunkt fik jeg dog lyst til at prøve noget nyt og sendte denne videre i en konkurrence herinde så en anden stakkels urtosse kunne få glæde af den.

İmage

İmage

Min anden løsning kom i form af en Rainer kasse og den blev indkøbt da den var mere præsentabel og velegnet f.eks. til fremvisning af ure til et GTG. Det er nogle fine kasser til prisen - dog ikke top kvalitet - og som nævnt flotte til præsentation af urene. Da det blev tid til at finde på noget andet røg denne også videre i en lille konkurrence 

İmage

İmage

Min tredje løsning kom ved et tilfælde (en flot gestus fra en anden urtosse) og var en ultra solid kasse ved navn Watercase. Indmaden var dog ikke optimal, så også her fik jeg Flightcases i Rødovre til at laserskære et indlæg til den. Fordelen ved denne kasse er at den nærmest kan kastes ud fra en Boing 747 uden at urene tager skade, men til gengæld fylder den også en del og er lidt besværlig at have med når man skal til GTG eller lign. Eftersom denne kasse kom til mig gratis fra en anden urtosse røg den (også) videre ved hjælp af en "give way" her på forummet.

İmage

İmage

İmage

İmage

Efter at have været forskellige kasser igennem og være nået frem til at jeg egentlig gerne vil have noget der ikke fylder så meget, opstod tanken om en rulle i læder. Der blev oprettet en tråd med et spørgsmål om andres erfaringer med denne type opbevaring og der gik der ikke længe før jeg modtog en super lækker en af slagsen fra en anden bruger herinde (bemærk i øvrigt at flere af mine løsninger er kommet til mig gratis gennem vores fællesskab herinde og videregivet i samme ånd, noget der er en stor del af fornøjelsen for mig). 

Den aktuelle løsning er altså denne rulle som jeg finder perfekt. Man kan selvfølgelig ikke kaste den ud af et fly som med en af de tidligere kasser, men den beskytter urene godt, fylder ingenting og er nem at transportere i lommen skulle det være relevant.

İmage

İmage

İmage

Faktisk finder jeg denne løsning så god at jeg har fundet frem til gutten der har lavet den og bestilt to mere. Han sendte i dag disse billeder og skrev at de var afsendt og på vej fra Italien til Danmark 

İmage

İmage
[-]
  • arsenio3d, jvi1
Svar
Hej KimT

Det er noget tid siden du lagde dette opslag op, men jeg er først stødt på det nu. Jeg er vild med dine læderrulle etuier i sort læder med brun rem. Specielt dybden på lommerne synes jeg er fed, da mange andre læderruller kun dækker ca. 1/2 af urrem/-lænke.

Vil du løfte sløret for, hvor du køber dem?

Hilsen Anders

(03-05-2016, 11:20 AM)KimT Skrev: Jeg har haft en del forskellige kasser (søg på urkasse herinde og der vil være flere tråde) men foretrækker i dag læderruller af praktiske hensyn.

İmage

İmage

İmage
Svar
(13-01-2020, 12:01 PM)Bear Skrev: Vil du løfte sløret for, hvor du køber dem?

Selvfølgelig. Jeg fik dem lavet efter mine mål hos en Italiener, men det ser ikke ud til at hans hjemmeside virker mere. Den hed www.bakeka-handmade.com
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)