Fragt til udlandet
Jeg er ved at sælge et par ure i 25.000-kroners klassen på chrono24, og er nu blevet i tvivl om hvad der er sikrest, såfremt det er en med bopæl i udlandet der bider på.
Er der nogen der har tips, tricks og erfaringer jeg kan have glæde af?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Da jeg solgte mit første ur på Chrono24 var det kun DHL, som ville forsikre for mere en 1000EUR/USD (for private). Jeg tog hele turen ude ved lufthavnen i Kastrup, hvor de allesammen ligger på stribe (det er ca. 2 år siden). Nu vil UPS vist også gerne forsikre ure for private - det ville de ikke den gang. Hvis du kender en der har et firma, så bliver det noget billigere for så mener jeg også PostNord gerne vil sende det forsikret og det er ikke ret dyrt. 

Jeg faldt også over et firma, som gerne vil forsikre værdiforsendelser - der betaler man bare for den billigste fragtløsning (uden forsikring) hos UPS, DHL osv. og så forsikrer man forsendelsen separat hos firmaet (jeg kan ikke lige huske hvad det hedder) Jeg ved dog ikke om jeg ville turde at bruge den løsning.

Sidst, men ikke mindst, så sørg for at pakke uret godt ind - jeg tager også billeder af uret inden/under indpakning, hvis køber skulle begynde at brokke sig over et eller andet, så har man billederne som dokumentation.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)