Ægte eller falsk
Hej derude!

For et stykke tid siden fik jeg et ur af min morfar - et Rolex ur som han købte på gaden i New York tilbage i 80'eren. Han påstod selv at det nok var en kopi, hvilket det nok også er :D Dog synes at kvaliteten er ret god af en kopi at være (men er slet ikke ur-ekspert). Derfor kunne det være fedt, hvis I hurtigt kunne se om den er ægte eller falsk, så jeg ikke skal spekulere mere på det ;-)

Billeder:

İmage
İmage
İmage
İmage
Svar
Det er kopi - ikke af specielt god kvalitet. Har det quartz urværk ? (= købt på gaden i NY på 80´ene, stor chance at det er "batteriur").
Vh. John

(09-01-2018, 12:16 PM)Mads19 Skrev: Hej derude!

For et stykke tid siden fik jeg et ur af min morfar - et Rolex ur som han købte på gaden i New York tilbage i 80'eren. Han påstod selv at det nok var en kopi, hvilket det nok også er :D Dog synes at kvaliteten er ret god af en kopi at være (men er slet ikke ur-ekspert). Derfor kunne det være fedt, hvis I hurtigt kunne se om den er ægte eller falsk, så jeg ikke skal spekulere mere på det ;-)

Billeder:

İmage
İmage
İmage
İmage
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Jeg synes det ligner en kopi, dog har jeg aldrig haft et i hænderne. Et hurtigt kig på wiki siger at yachtmaster først kom i 92’ så din morfar var vist forud for sin tid.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Det er automatisk - den skal i hvert fald rystes lidt før urværket tikker.

Skal ikke kunne afvise at han har husket lidt forkert eller jeg har hørt forkert, så den er nok mere sandsynlig købt i start 90'erne efter din konstatering ;-)
Svar
Uret er falsk/fake/kopi.

Prøv selv at google "Rolex 16233" og se om pågældende ur dukker op.
Svar
Slettet
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)