Post fra Julemanden !
#1
I dag fik jeg i sandhed demonstreret, hvad det betyder at være en del af et fællesskab - nærmere bestemt det fællesskab vi har herinde på Urforum og som man måske ikke helt forstår at værdsætte i det daglige.

For i dag fik jeg post fra "Julemanden"......................... og jeg kan i den sammenhæng løfte sløret for, at "Julemanden" bor både på Grønland, men også herinde  Icon_blink

Et medlem af Urforum, som havde læst min tråd om de russiske ure, som jeg har kastet min kærlighed over, havde en håndfuld vintage-udgaver af disse liggende og tilbød mig kvit og frit at måtte overtage disse, hvilket jeg naturligvis med lige dele glæde og overraskelse tog imod. Det er ikke hver dag, man får sådan et tilbud, men sådan er det fra tid til anden, når man er i et godt fællesskab, som vi har herinde - så er der nogen, der uselvisk giver noget fra sig, for at glæde andre.

En del af aftalen er blevet, at jeg laver en billedserie af disse flotte gamle russiske dykkere og laver et "review" af disse, hvor jeg beskriver mine oplevelser og indtryk af urene - og måske vil nogle af dem en dag, når jeg har haft glæde af dem, finde vej til andre, på samme måde som de er kommet til mig.

Jeg er desværre på farten hele denne uge og næste uge med, hvor jeg er på kursus i udlandet - så billedserien og "review" af dem, må desværre vente, til jeg er tilbage derfra - men en "unboxing" billedserie taget med iPhone her i aften, kan jeg lægge op allerede nu og samtidig knytte en stor tak til det uselviske og gavmilde medlem af Urforum fra hvem jeg har modtaget dem !!  Icon_not


[/url][url=https://flic.kr/p/BPbFRj]İmage



İmage


İmage


İmage


Et af urene har allerede fundet vej til mit håndled, efter at jeg har monteret en 18mm shark mesh lænke fra Strapsco, som jeg synes passer super godt og tidstypisk til uret !

Der er tale om en klassisk vintage tonneau Vostok Amphibian med såkaldte "F hands", som er direkte hentet fra den originale 1967 dykker, der blev lanceret af Vostok med henblik på udlevering til Soviet styrkernes kampdykkere - man skal lægge mærke til den grove "sunburst" slibning på oversiden af kassen, de blanke sider og de meget mere skarpe kanter på kassen i forhold til den moderne version af det samme ur. Ligeledes er afstanden mellem "hornene" 18mm på denne i modsætning til de 22mm, der er på den moderne version.

Det viste ur er med påmalede tritium timemarkeringer i stedet for applikerede - uret er også en eksportmodel lavet til brug for salg udenfor Soviet og er derfor med engelsk tekst på skiven, herunder "Made in USSR" og teksten "Waterproof 200m" - "Amphibian" og "shock resist" på bagkassen. Selve forarbejdningen på kassen er rå, men alligevel pæn og står fint til urets "tool" udtryk. 

Urværket er med manuelt optræk i modsætning til de nutidige modeller, der typisk er med automatværk og kadencen er dejligt lav og urets tikken er tydelig hvis man lægger øret til urskiven......... rigtig hyggeligt at falde i søvn til  Icon_sleep  !

Et super dejligt ur !!!  Icon_party 


İmage


İmage


İmage


(Den viste kniv er en Benchmade 732 "Ares" i 154CM stål med sort BT2 coating, designet af den amerikanske knivmager Allen Elischewitz - kniven har fulgt mig på et par udsendelser og er en af mine faste brugsknive, når det er lovligt)
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#2
Tilykke og stor tak til giveren for hans generøsitet Icon_not . Jeg er sikker på, at han har fundet den rigtige arvtager til urene. Vi venter spændt på din gennemgang.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • pbr
Svar
#3
(27-09-2017, 10:58 PM)Larsb Skrev: Tilykke og stor tak til giveren for hans generøsitet Icon_not . Jeg er sikker på, at han har fundet den rigtige arvtager til urene. Vi venter spændt på din gennemgang.

Icon_+1
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#4
Smukt smukt smukt
Mvh Kim 
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)