Skift af lynetteindlæg PO (42mm)
Hejsa

Jeg har et cal 2500 PO (42mm), som har en grim ridse i lynetteindlægget, hvorfor jeg overvejer at få indlægget skiftet.
Er der nogen, som har erfaring med dette? Dels: 

- Prisen hos umager, skift med eller uden køb af indlæg.

- Indlæg købt f.eks. over Ebay, hvor de fås til ca. kr. 150-300. Går ikke ud fra, at de er OEM, men er kvaliteten ok alligevel?

- Skulle du ligge inde med et sort "pænt" indlæg i bunden af urkassen, har det selvfølgelig også interesse?

På forhånd tak.

M.v.h. Thomas
Svar
Jeg har ikke selv erfaring med det, men mener bestemt at huske man ikke kan købe løse indlæg til Omega, men at det kræver et komplet lünette skift. Måske jeg husker forkert?
[-]
  • tg
Svar
For et par år siden så jeg på at skifte indlægget på et Seamaster 300m, hvis man går til omega skal hele lynetten skiftes, jeg mener det stod i omkring 2500kr den gang (men det har nok ændret sig). Det er nok derfor man ofte ser Seamaster ure med slidte indlæg, de bliver sjældent skiftet.

Sendt fra min E5823 med Tapatalk
Svar
Tak for input.
Tænker også det kan blive lidt dyrt med OEM løsning. Spørgsmålet er så, om det kan anbefales med et aftermaket indlæg, og om man kan få en urmager til at skifte det?
Svar
Jeg ville aldrig sætte noget aftermarket på et så fint og lækkert ur. 

Det ville være synd. 

Køb en ny brugt lynette med org indlæg på ebay eller lign.
Mvh Kim 
Svar
Tja.. Det er selvfølgelig en individuel grænse. Så længe kvalitet og tilpasning er som, det skal være, er aftermarket fint for mig, især når Omega ikke har delene tilgængelig for slag. Den dyre løsning kan man altid vælge senere.

Ingen erfaringer derude?

M.v.h. Thomas
Svar
Nu har jeg ikke set skadens omfang, men et dykkerur skal have "Battle Scars", så jeg ville nok leve med det.
Uret bevarer sin originalitet, og du vil ikke frygte/græmmes over den næste ridse.
/
Kristen
Svar
Det siger min kone sjovt nok også om bilen...

Men du har ret, et ur skal have noget patina, meeen... alligevel. Plus, hvis det umiddelbart lader sig gøre, åbner det muligheden for skift mellem sort og orange indlæg på et tidspunkt.

M.v.h. Thomas
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)