Hjælp til bestemmelse af ur
Nu er der nedtælling. .. uret er sendt til urmager. service og nyt glas er igang med at finde inspiration til rem.
Her været igennem mange af jeres billeder.
Tænker læder evt. Med blå syninger? Hvad tænker i vintage eksperter
Når det kommer hjem opdatere jeg
Svar
.Hej.
Lige lidt opdatering af firmaet TNV, Thorvald Nielsen, Viborg.
Alt hvad Per skriver er næsten rigtig, dog levede de lidt længere. Så vidt jeg husker handlede jeg med dem i min egen butik, da jeg startede i 1993, gir det ligesom sig selv, igen så vidt jeg husker lukkede de få år efter, nok midt 90'erne.
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
Hej
Så kom uret hjem efter lang tid İmageİmage
Ny rem , nyt glas samt det store service
Svar
Fik at vide at motoren er et Unitas 6325.
Nogen der kan fortælle lidt om det samt hjælpe med en ca alder på uret ud fra det ?
Svar
Løbeværksbroen ser ikke helt sådan ud på Unitas 6325. Men måske en senere Unitas model fra sidst i 60erne. 

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.c...wk&AS_1130

Prøv at tjekke ovenstående link og se AS 1130 der ligner det aktuelle meget mere. Det passer også fint med min erindring om Thorvald Nielsen fra Viborg som skivemærket refererer til. Jeg har tidligere kaldt det for skovhuggeruret men det kaldes også wehrmachtswerk. Med incablock som din model, vil jeg tro det er fra ca. 1955 men produceret i mange år fremover. Værk-konstruktionen var så populær at den blev fremstillet som forskellige kalibre, blot med små modifikationer på broer og steg. Mit bedste bud vil være 13" AS 1130 fra midt 50erne til midt 60erne. Værket blev fremstillet vil jeg tro helt frem til 80erne.
P.N.
Svar
Tak
Jeg vil grave lidt videre i hvilket værk.
Det var urmageren der sagde hvad det var... hmm
Svar
Hvis du har bagkassen skruet af kan du meget nemt konstatere hvilken kaliber. Det står tydeligvis under balancen.
P.N.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)