Datejust 1986
I anledning af at det i år er 30 år siden, at jeg købte mit Datejust, har jeg ageret "One Watch Guy" i de sidste 14 dage.
Jeg har samtidig kontrolleret gangen med Watch Tracker.
I urets første 25 år bar jeg det 24/7, og det er blevet brugt sådan i de forløbne to uger.
Uret har fået service i december 2007.
Resultat efter 14,5 dage: Det har vundet 7,3s; altså gennemsnitligt 0,5s/dag.
Det er vel ok?
Behøver man egentlig mere/andet?
İmage
İmage
/
Kristen
Svar
(05-02-2016, 06:42 PM)khbk Skrev: I anledning af at det i år er 30 år siden, at jeg købte mit Datejust,
...
Behøver man egentlig mere/andet?
Nej Kristen, det er jo en fantastik historie, så du behøver vel ikke andet.  Jeg er i hvert fald lidt misundelig over, at det ikke er mig, der har den historie, selvom jeg selvfølgelig har lidt af det samme med "bedstefars omega", som han købte midt i 50'erne, og som jeg stadig bruger en sjælden gang i mellem.  

Men måske skulle du overveje et nyt glas - eller betragter du ridserne som din egen, personlige patina? Icon_cool

/Bjørn.
Svar
Det enkle svar er nok nej, det behøver man ikke. Meeen så alligevel, så er jeg af den overbevisning at 2-3 ure er "for mig" et absolut minimum.

Jeg baserer det på tidligere "et urs" erfaringer, som aldrig rigtig har vundet indpas hos mig. Meget individuelt tænker jeg :-)

0,5 sek pr. Døgn er helt sikkert accepteret i min ur verden, specielt når vi snakker ure som dit :-)

Sendt fra min HTC One max med Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
Glasset er skiftet ved service i 2007 sammen med fjederhus, fjeder, kronerør, krone, bagkassepakning og remstifter.
Prisen for service hos AD Ragnar i Odense var kr. 2175,-
Uret gik fint inden service, men jeg var blevet skræmt af diverse rædselsberetninger om konsekvenserne af manglende service.
I starten af 2011 købte jeg et Omega Genéve Dynamic, hvilket betød, at mit Datejust fik en meget lang hvileperiode.
Der kom jo også nogle japanske ure til...
/
Kristen
I øvrigt tror jeg, at glasset let kan poleres fint igen. Det er jo plastic.

Min egen personlige patina kan dog desværre ikke poleres væk!
/
Kristen
Svar
GODKENDT
Svar
Som afslutning på min testperiode, har jeg kontrolleret gangreserve.
Det gik i stå efter 50 timer.
Er det i ikke meget godt for et Cal. 3035?
Jeg mener, at det opgives til 42 timer.
/
Kristen
Svar
(11-02-2016, 05:47 PM)khbk Skrev: Som afslutning på min testperiode, har jeg kontrolleret gangreserve.
Det gik i stå efter 50 timer.
Er det i ikke meget godt for et Cal. 3035?
Jeg mener, at det opgives til 42 timer.
/
Kristen

Synes at huske noget lignende efter min 1603 fik nyt fjederhus og fjeder.
Måske kunne (urmager) Lars oplyse os omkring mysteriet ?

Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Hej John m.fl.....
Nej lige Rolex kan jeg ikke komme med noget om hvor længe gangreserven er, har ikke umiddelbart kunnet finde noget om deres gangreserve... Icon_blink
Rolex holder som sædvanlig kortene ind til kroppen... Icon_e_confused  Icon_e_confused  Icon_e_confused
At dit ur efter at have fået nyt fjederhus og fjeder (skifter altid begge dele, andet er en skidt ting) har fået sin gamle gangreserve igen, er kun ganske normalt. Friktionen når fjederen glider rundt i fjederhuset bliver med tiden lettere og dermed kortere gangreserve....
Mvh
Lars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)