16-02-2016, 09:00 PM
Vil også foretrække Exp (både I og II) frem for AT, netop fordi den udstråler "tool". (Hvilket står særdeles godt til 5.11
)
|
Søndagsgrubler: 214270 vs 14060 !?
|
|
16-02-2016, 09:00 PM
Vil også foretrække Exp (både I og II) frem for AT, netop fordi den udstråler "tool". (Hvilket står særdeles godt til 5.11
17-02-2016, 12:14 AM
Jeg kan måske godt følge dig, Peter, at man ser for mange sorte Sub med dato; jeg har vel egentlig derfor nok selv netop ikke haft sådan en. Jeg kan ikke undvære dato, og var glad for SD med glas uden cyklop. Du nævner selv dato, tror du, du kan undvære den? Explorer, som du hælder til, har for mig altid været lidt for kedelig. Hverken klassisk dress som Datejust eller rigtig tool som Sub, Exp-II, GMT. Hvis du kan undvære dato, har du så haft Milgaus i tankerne? Hvis nej, hvorfor ikke? En Milgaus med dato havde for længst været i min samling.
/Bjørn Bare en flok Rolex'er - plus det løse! - seneste billeder på https://www2.hapsengewesen.net/bjorn_e58/
17-02-2016, 09:26 PM
(17-02-2016, 12:14 AM)bjorn_e58 Skrev: Du nævner selv dato, tror du, du kan undvære den? Jeg har før været overbevist om, at jeg ikke ville kunne undvære dato i et ur - men når jeg tænker tilbage på da jeg havde min 5513, hvilket var et ur jeg (for mit vedkommende) havde i længere tid end de fleste af mine ure, så er jeg kommet frem til, at jeg godt kan undvære dato. Jeg stillede mig selv det spørgsmål, hvornår jeg egentlig sidst havde brugt at aflæse datoen på uret, uden at jeg ville have haft et alternativ som min telefon eller hvis jeg sad foran en computer .............. og svaret var, at jeg faktisk ikke kunne huske det. Lets face it .......... en dato på en urskive er i laaaangt de fleste tilfælde en æstetisk øjebæ ! Så jeg risikerer det og prøver Exploreren selvom den ikke har dato Fsv. angår Milgauss, så er det et flot ur - men det har aldrig rigtigt "talt" til mig !! Jeg er slet ikke til alle de farver og zig-zag sekundvisere osv. ........... og de modeller som ikke er så farvestrålende, finder jeg til gengæld kedelige Så er jeg meget mere til det fascinerende spil mellem en matsort skive og skinnende 3-6-9 i hvidguld ! Det er i mine øjne både smukt, men også "no-nonsense" ! Men der er stadig en ganske lille nagende tvivl om jeg i stedet skulle gå efter det "sikre valg" som en no-date Sub ville være /Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
17-02-2016, 09:39 PM
(17-02-2016, 09:36 PM)KimT Skrev: Køb nu bare det Explorer Ha ha ha ha ................ det gør jeg sgu også !! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . formentlig !!! /Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
19-02-2016, 09:00 AM
Har selv en 14060 two-liner, som jeg er virkelig glad for!
21-02-2016, 02:11 PM
I have now the 42mm Explorer for the second time.I personally have in recent years prefered the Explorer watches over the Subs.I find the Subs and Dwellers look just like all other dive watches out there,or should i say all other divers that look like them.The Explorer line is not so common,and they are great all round watches.My favorite is of course the one i have now,because i think 42mm is the ideal size for a modern watch of this type.Sorry to say this,but i think that 40mm is just to small for a modern dive or tool watch today.People get bigger with each new generation,and i can see in 40-50 years time these 40mm watches will have a limited public.Just like many 36mm watches have today.I know many do not agree with this,but it is my honest opinion.Rolex should have made the new line of dive watches at minimum 42mm.
You can i think get away with wearing a 39mm Explorer Peter,because it is a good combination of dress and Tool like the Omega Aqua.But i think the best modern Rolex is the 216570. - Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
21-02-2016, 02:25 PM
Jeg kan sagtens følge dig mht. Explorer II ref. 216750 - jeg har jo selv haft et eksemplar for ikke så lang tid siden. Et ur som jeg på det tidspunkt ikke troede, skulle sælges videre en dag.
Men som det var sket så mange gange før, så kom der noget andet og på det tidspunkt mere spændende forbi, som skulle prøves Jeg kan sagtens se mig selv vende tilbage til en Explorer II igen en dag - men lige nu ser jeg Explorer I som et mere simpelt og klassisk ur, der skal prøves........... så må vi se, hvordan det går /Peter
21-02-2016, 02:28 PM
(21-02-2016, 02:25 PM)pbr Skrev: Jeg kan sagtens følge dig mht. Explorer II ref. 216750 - jeg har jo selv haft et eksemplar for ikke så lang tid siden. Et ur som jeg på det tidspunkt ikke troede, skulle sælges videre en dag.Beautifull looking watch,you have to try. - Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|