Svar: 231
Tråde: 28
Modtaget Likes: 138 i 52 svar
Givet Likes: 122
Personligt fravælger jeg kickstarterprojekter. For mig er det lidt ligesom med selvudgivne bøger. De kan som sådan være gode nok, men det er bare ikke helt "the real deal". Dertil kommer, at disse kickstarter jo ikke er "egen produktion", men blot en iværksætter, som af den ene eller anden årsag (penge eller passion) synes, at det kan være interessant at designe sit eget ur (som ligner utrolig meget af hvad man ellers kan få). Er kickstarter ambitiøs kan det være, at han tegner en kontrakt med en såkaldt "Swiss" producent, men oftest er det jo en kinesisk "sweatshop", som står for fremstillingen.
Jo ETA 2824 og Selitta SW200 er gode og pålidelige arbejdheste, som findes i alt fra microbrands til gode schweiziske mærker, men det i sig selv er ikke noget kvalitetsstempel, så dyre er selve værkerne ikke.
Desuden er det ikke er specielt gode tegn, når sælger "lovpriser" alt ved sit produkt, herunder den fantastiske indpakning. Lidt ydmyghed og realisme ville klæde kickstarterne.
Seiko, Certina, Sinn m.v. any day for mig.
M.v.h Thomas
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
Yes they are not watch brands,just marketing companys.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
(24-01-2016, 02:32 PM)TH Skrev: Personligt fravælger jeg kickstarterprojekter. For mig er det lidt ligesom med selvudgivne bøger. De kan som sådan være gode nok, men det er bare ikke helt "the real deal". Dertil kommer, at disse kickstarter jo ikke er "egen produktion", men blot en iværksætter, som af den ene eller anden årsag (penge eller passion) synes, at det kan være interessant at designe sit eget ur (som ligner utrolig meget af hvad man ellers kan få). Er kickstarter ambitiøs kan det være, at han tegner en kontrakt med en såkaldt "Swiss" producent, men oftest er det jo en kinesisk "sweatshop", som står for fremstillingen.
Jo ETA 2824 og Selitta SW200 er gode og pålidelige arbejdheste, som findes i alt fra microbrands til gode schweiziske mærker, men det i sig selv er ikke noget kvalitetsstempel, så dyre er selve værkerne ikke.
Desuden er det ikke er specielt gode tegn, når sælger "lovpriser" alt ved sit produkt, herunder den fantastiske indpakning. Lidt ydmyghed og realisme ville klæde kickstarterne.
M.v.h Thomas
Mange kickstarter projekter jeg har set har brugt muligheden for at købe et "eget" ur fra nogle kinesiske hjemmesider (er du mere interesseret, brug venligst google eller andre søgemaskiner) hvor du kan samle "dit ur" af diverse kasser (der står listet hvilke almenkendte urværker passer til hvilken kasse), visere og enten færdige skiver eller nogle man kan selv designe (og du kan få hvad som helst printet på skiven).
Helt klart at der er mange hvis eneste motiv er drømmen om at lave lidt penge  (dog absolut ikke alle - OK?)
Men som der blev nævnt - kedelige er de klokker oftest.
Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
(24-01-2016, 02:32 PM)TH Skrev: Personligt fravælger jeg kickstarterprojekter. For mig er det lidt ligesom med selvudgivne bøger. De kan som sådan være gode nok, men det er bare ikke helt "the real deal". Dertil kommer, at disse kickstarter jo ikke er "egen produktion", men blot en iværksætter, som af den ene eller anden årsag (penge eller passion) synes, at det kan være interessant at designe sit eget ur (som ligner utrolig meget af hvad man ellers kan få). Er kickstarter ambitiøs kan det være, at han tegner en kontrakt med en såkaldt "Swiss" producent, men oftest er det jo en kinesisk "sweatshop", som står for fremstillingen.
M.v.h Thomas
Ret enig her..
•
Svar: 687
Tråde: 19
Modtaget Likes: 339 i 191 svar
Givet Likes: 478
Som sagt har jeg ikke købt fra kickstarter endnu og gør det nok heller ikke, men mikro har jeg absolut ikke noget imod, men de har jo ofte selv smidt en del penge i projektet selv (hvilket ofte ikke er tilfældet på kickstarter)
feks Justin fra Obris Morgan har ofte ret store udsættelser på datoen han sætter urene til salg fordi han selv vil være helt tilfreds med produktet - det syntes jeg er fedt fordi man så ved han går op i det, og har som sagt haft positiv oplevelse ud af det problem jeg havde med mit og det er også det jeg generelt læser. Men det er jo også en del af de gode, vi har alle forskellige idéer og størrelse på indkøb :-P
-whoa-
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
(24-01-2016, 06:23 PM)whoa Skrev: Men det er jo også en del af det gode, vi har alle forskellige idéer og størrelse på indkøb :-P
Ja, en stor del af styrken ved et forum som dette, er at der er plads til alle uanset hvilke ure man interesserer sig for og hvilket budget man opererer med. Der er intet rigtigt eller forkert, kun forskellige meninger og smag
Svar: 29
Tråde: 6
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Givet Likes: 1
Tak for rigtig gode svar alle sammen :)
Jeg tog beslutningen om ikke at købe nogle af dem. Når alt kommer til alt så er det alligevel et sats at tage på et produkt som man ikke rigtig kan vide sig sikker på. Jeg har i stedet i dag valgt at satse på et Obris Morgan Aegis som netop er sat til salg i dag. Jeg var vild med Explorer 2 og i det mindste er Obris Morgan testet og kendt for en ganske fin kvalitet og meget ur for pengene. Nu må vi se så se hvordan det er når det forhåbentlig lander engang i slut marts/april
Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
Jeg har svært ved at vide hvad jeg skal mene om disse kickstartprojekter. Problemer kan ligge i service og reperationstider på disse ure når noget går i stykker. Når noget er helt ungt er det meget skrøbeligt.
Men skal ikke være bekymret på selve kvaliteten af de fleste ure. Pyt med mærket. Det er urværk, kasse og glas som er afgørende for kvaliteten. Især værk og kasse. Liv skriver at mineralglas nemt bliver beskidt. Ja, min erfaring er at safirglas nemt bliver smudset. Bare en finger på glasset og et stort aftryk er der af fingeren. Det ser jeg ikke meget på mineralglas eller plastikglas. Til gengæld skal der selvfølgelig en del til at ridse et safirglas modsat mineral og plastikglas.
Mht. gensalgsværdi på mikromærker så skal der jo være noget at sammenligne med. Nye mærker som har været på markedet et par år er jo ikke nemme at regne med. Det er jo super niece mærker.
Noget af det bedste mikromærke jeg har set en forholds god gensalgsværdi på er Vostok-Europe. På Lauritz blev et dykker solgt for 50 % af nyprisen efter 2 år og en kunde solgte et af sine quartztopmodeller for 3.600 kr efter 1,5 år. Nypris 5.200 kr. Noget af det har med at gøre at de er limitered til højst 3.000 stk. og nogle 300 og 500 stk. med gode historier bag sig, men også på en måde det lidt ulyksalige at prisen er steget på dem de sidste 3 år med 3 - 6 % om året.
•
|