Svar: 2
Tråde: 2
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej – jeg har lidt forskellige ure, og jeg kunne godt tænke mig lidt mere spræl på i hverdagene, hvorfor jeg tænker at skifte stållænkerne ud med et par NATO remme.
Jeg ved godt det burde være nemt, jeg har dog ikke mod på at ridse mine ure/lænker "bare fordi" jeg ikke har det rette værktøj og håndelag, derfor spørgsmålet er der nogen herinde, der kan anbefale en god handyman i Kbh, til dette?
•
Svar: 687
Tråde: 19
Modtaget Likes: 339 i 191 svar
Givet Likes: 478
Det er nu utroligt nemt, og begynder du at skifte remme skal du jo gøre det engang imellem, det er dejligt hvor meget man kan ændre et ur ved et rem skifte! Gør det altid fra indersiden af uret og ved der er nogen der taper hornene for at undgå en ridse hvis det går galt! Bergeon 6767-f er et rigtigt godt værktøj :-)
Og skulle du være helt nervøs er det jo bare at købe et ur til 50 kroner eller lignende på eBay og så øve dig lidt :-D
Sendt fra min HTC One S med Tapatalk
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Ja, der er ikke noget at være bange for og med lidt forsigtighed og lidt tape skal det nok gå. Hvis du er i tvivl om hvordan, er der mange fine guider på Youtube
•
Svar: 1,011
Tråde: 49
Modtaget Likes: 57 i 35 svar
Givet Likes: 133
(08-08-2015, 09:11 PM)KimT Skrev: Ja, der er ikke noget at være bange for og med lidt forsigtighed og lidt tape skal det nok gå. Hvis du er i tvivl om hvordan, er der mange fine guider på Youtube 
Bruger du tape til at skifte rem Kim, eller hentyder du til det slid der kommer af at bære natorem i laaaang tid?
Sent from my iPad using Tapatalk
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
•
Svar: 1,094
Tråde: 62
Modtaget Likes: 122 i 95 svar
Givet Likes: 126
(08-08-2015, 09:14 PM)bcmb Skrev: (08-08-2015, 09:11 PM)KimT Skrev: Ja, der er ikke noget at være bange for og med lidt forsigtighed og lidt tape skal det nok gå. Hvis du er i tvivl om hvordan, er der mange fine guider på Youtube 
Bruger du tape til at skifte rem Kim, eller hentyder du til det slid der kommer af at bære natorem i laaaang tid?
Sent from my iPad using Tapatalk
Formodentligt til at beskytte hornene fra ridser ved brug af pin tools :D
Sent from my iPhone using Tapatalk
If you ain't using it, you abusing it!
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Ingen af delene, men er det første gang man roder med det, er det en god idé med tape på hornene, så ridser undgås :-)
•
Svar: 254
Tråde: 30
Modtaget Likes: 5 i 5 svar
Givet Likes: 0
Nu kommer det an på hvordan lænken afmonteres, men hvis der er forholdsvis let afgang kan du prøve med tandtråd, det bruger jeg engang imellem og virker udemærket, især til gamle spring bars hvor værktøj ikke kan komme til
•