Nyt ur - en udfordring - inspiration ønskes
Hvis man kan lide ure er valget givet. Tidsmålerne Icon_smil (Quartzurene) har nogle år endnu til at bevise de holder ligeså mange år som de "rigtige" ure Icon_flag 
P.N.
Svar
(15-08-2015, 01:09 PM)Carsten76 Skrev: Er der nogen forskel i levetid på mekaniske og på quarts ure, altså forudsat man passer lige godt på dem?

Jeg ved godt at flertallet er til de mekaniske ure herinde, men er der objektive grunde til at vælge et mekanisk ur?

Just asking....

Det ur jeg har som kører bedst er mit Omega Seamaster "Pre Bond" købt i 93. Det tikker bare derudaf. Har fået skiftet batteri 3 gange og ellers er det bare som da jeg købte det. Så det ur som har været billigst i drift. 

İmage
Svar
Jeg har lige lavet service på et af mine Tissot fra begyndelsen af halvtredserne og uret spiller nu som det lige har forladt fabrikken. Jeg har ikke haft uret i hele dets levetid men det har helt sikker været vedligeholdt inden jeg fik det, selvfølgelig kan det ses at der har været reparationer men heldigvis har det været i hænderne på håndværkere der var interesseret i deres fag. forsølvningen er stadig uden ridser og skruerne bærer ikke præg af slidte skruetrækkere. Jeg ved ikke hvor mange ejere der har været før mig og det er det spændende og fascinerende som jeg ikke finder ved elektroniske ure. Er det teknikken der fascinerer må valget helt klart være de mekaniske ure der tiltrækker og er det design og præcision der er i højsædet er det svært st komme udenom quartz
P.N.
Svar
Icon_smil
(15-08-2015, 07:23 PM)Black Seal Skrev:
(15-08-2015, 01:09 PM)Carsten76 Skrev: Er der nogen forskel i levetid på mekaniske og på quarts ure, altså forudsat man passer lige godt på dem?

Jeg ved godt at flertallet er til de mekaniske ure herinde, men er der objektive grunde til at vælge et mekanisk ur?

Just asking....

Det ur jeg har som kører bedst er mit Omega Seamaster "Pre Bond" købt i 93. Det tikker bare derudaf. Har fået skiftet batteri 3 gange og ellers er det bare som da jeg købte det. Så det ur som har været billigst i drift. 

İmage
Off topic:
Er det mig der er helt gal på den eller ser et "pre Bond" ikke sådan her ud?
İmage

On topic:
Fascinationen ved et mekanisk værk er en af store glæder ved et mekanisk ur, for mig. Ligeledes er det dejligt at vide at uret kan serviceres "for evigt"  Icon_smil
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
Tak for jeres svar. Skal jeg forstå det på den måde at man kan få lavet service på mekaniske ure i længere tid end quarts ure?

Jeg leder såmænd bare efter et helt objektivt argument...
Svar
Jeg skriver Pre Bond, fordi mit er fra før den var med i filmen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)