Svar: 135
Tråde: 13
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Jeg faldt forleden over denne her start 70'er sag fra tysk ebay. Der var ikke mange oplysninger på den, så jeg tog chancen og fik winning bid. (Jeg beklager det ringe billede, men nogen gange går der et eller andet galt i konverteringen og upload til forum)
Jeg gik ud fra, at der gemte sig et 7733 værk i den, men da det blev trukket op, var lyden langt fra den stille summen fra et 33. Det viste sig også at være det oprindelige 7730 værk, og det er faktisk første gang jeg har æren af at se sådan et IRL. Nu skal det lige rengøres, pudses og have en ny fin rem, så håber jeg at kunne finde en glad ny ejer til den inden længe
•
Svar: 596
Tråde: 42
Modtaget Likes: 41 i 21 svar
Flot chronograph ur! Tripmaster... hvad mon er den der 20-del ring godt for?
Skift ur, når du står op!
•
Naa, nu har jo spurgt og faaet svar et andet sted. Men inden jeg afsloerer det, er der maaske andre som vil proeve sig!
•
Det er vel noget der kan benyttes til nytår, hvis ikke jeg er helt ved siden af.. BANG! 1...2...3...4...5...
•
Et billede fra dagens arbejde, hvor den holder styr på tiden indtil fyraften, og er kommet på en natorem fra skuffen med blandede sager.
•
Virkelig et fint ur!
Som du har fundet ud - det kaldes Telemeter og bruges til at beregne afstanden baserende paa lydens hastighed. I finder mere spaendende Chronograph-funktioner i denne traad:
http://forum.watchtime.ch/viewtopic.php?...6&start=15
•
Ja, jeg tror også det bliver i samlingen en rum tid endnu

Interessant link med chronofunktioner. Min favorit har altid været de typiske tre linjer for hver tredje minut, der findes på mange dagligdagschronografer fra omkring 50'erne og 60'erne. Det er sjovt at tænke på, at folk har siddet og timet deres telefonsamtaler, for at ringe så billigt som muligt
•