Investering eller ???
Et godt spørsgmål og et usikkert svar.

Jeg har købt mit drømmeur og vil bærer det hver dag i alle situationer....det var udgangspunktet, men er blevet meget øm overfor om det skal få ridser eller slag-mærker. Til tider kommer følelsen op i mig og jeg kunne jo sælge/bytte, men dagens efter er jeg glad for at det stadig sidder på mit håndled. Den fornemmelse omkring at uret er noget værd i perfekt stand, sidder hele tiden i baghovedet.

Det er købt med en kærlighed til ure og det at eje et ur der ligger over de ure som jeg "kun" havde råd til i mine yngre dage er med dette ur et overstået kapitel. Jeg kunne godt tænke mig flere Panerai-ure og skulle det blive muligt inden mit Pam 87 får skrammer, så kommer det ned i sin kasse og bliver et samler-ur, der kunne indbringe en lille slat til alderdommen, når den tid kommer.

Om det kan kaldes en investering...så har det ikke været tilsigtet, men ender det med at jeg eller mine børn en dag får lidt ekstra ud af det, oven i den glæde jeg har med at eje uret, sååå ?

Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
I buy watches because i like them . I used to buy cars , buying watches is cheaper . Its all a part of living Icon_love Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Jeg samler på ure som hobby - og jeg forventer at det koster penge.

Jeg har løbende udskiftet/forbedret samlingen og indtil nu er de penge som er kommet ind - blevet placeret i ure igen. Hvad hobbyen/samlingen har kostet mig ved jeg helt præcist, men hvad den kan indbringe ved jeg ikke. Afgjort er det dog at priserne kan gå begge veje afhængig af om det er faldende eller øget interesse for at eje og samle på Vintage Omegaer.

En investering er imo noget hvor man placerer penge med fortjeneste som mål, så det er det ikke, men selvfølgelig håber jeg at samlingen stiger i værdi. Om den skal sælges i min tid aner jeg ikke, men det er da sjovest når men kan se priserne gå op, synes jeg Icon_e_biggrin1

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)