Skifte af rem på Omega Seamaster 2254
#1
Hej

Som emnet lyder, leder jeg efter en guide til at skifte remmen på mit ur. Jeg har ikke lyst til at betale 60-100 kr. Hver gang jeg vil skifte fra lænken til min natorem. (ikke noget jeg gør ofte, men det sker).

Nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak
Ole Haubjerg
Svar
#2
Hej Ole
Du får lige (foreløbigt) svar, fra en af forummets "absolut ikke rutinerede rem/lænke-skiftere". Icon_rolleyes

İmage
Man kan naturligvis ikke anvende det nærmest for hånden værende værktøj Icon_e_confused

İmage
... her ses det klassiske Bergeon værktøj, der kan findes hos: Watch-tool.de (næsten i bunden af siden)

Mange af "de hårde remskifte-hunde" anvender andre værktøjer, der kan gøre det samme trick, som Bergeon værktøjet, f.eks. en tyndbladet kniv eller ditto skruetrækker.
Som amatør i disciplinen, har jeg nydt godt af det korrekte værktøj, der giver mig et godt greb om processen.

En springbar kaldes også en remstift.
Den lever dog fuldstændigt op til sit navn, når man har fået den ene ende "lirket" forbi urets horn, hvorefter den med et lille "sproing" suser ud i lokalet.
Det sidste er en "øvelse", der med stor fordel kan undlades. Icon_mrgreen
... Her er et video clip af anvendelsen: You-Tube spring bar tool
Det anbefales at skrue ned for lyden, så man ikke går "kold" i den irriterende supersælgers overstrømmende anprisninger af værktøjet Icon_e_wink

Vi hører gerne om dine erfaringer med jobbet, ligesom billeder altid er velkomne.

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#3
Et godt trick er også, at sætte tape på hornene (primært undersiden), så man undgår ridser ! Icon_e_smile
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)