Sjöö Sandström
#11
Sandstrom and Linde W are new exciting brands that are trying to go a new way.I think it is great we have so many new brands that try new ideas and use the internet and watch sites to build intrest.But many of these brands will disapear again.You only need one watch critic on a certain site who knows and thinks for example Linde W are the best thing since the invention of sliced bread.And Wupti Linde W are world famous ,or are they? The problem is that allready now the hype around Linde W is falling away.And you can see it in their used prices.It is very very rare to find a watch critic who is not in some ones pocket.Every one knows everyone in the watch trade and that is not good.To be honest i believe Linde W .will not last.I hope i am wrong because i like what they tried to do.If i would invest my money in a new brand the work done on the watch would be important for me.Just buying parts from other brands and designing a case does not cut it for me.And to even consider these brands High- end ,I am lost for words. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#12
Det er allerede blevet sagt, men Linde Werdelin er ikke et high-end mærke. I skrivende stund hører de til i middelklassen sammen med Longines, Tag Heuer, Tudor, Montblanc, osv.

Firmaet har indtil videre ikke skabt noget banebrydende inden for branchen. De to innovative danskere har i deres korte tid ikke skabt nogen nævneværdig historie. Dog kan man pdas. ikke forvente meget af et firma med lidt under 10 år på markedet. De har stadigvæk til gode at lave nogle ure med spændende funktioner, f.eks. minute repeater, tourbillion, flyback kronograf, osv.

Og ellers minder urene om et Audemars Piguet på steroider.
Svar
#13
IMHO er hverken SS eller LW high-end.
Ikke engang tæt på.

Definationen af High End er meget svær at foretage.
Om som allerede set i en anden tråd, bliver vi aldrig enige.
Og det samme gør sig gældende på alverdens urfora.

Om LW består tidens test er svær at sige.
Dette ændrer dog ikke på at jeg er vild med dem.
Et Hard Black måtte MEGET gerne indfinde sig på min adresse.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)