Gmt-master 2 serviceeftersyn?
Hej Icon_e_smile

Er den lykkelige ejer af et 16710, som jeg har købt fra nyt i 2003 herinde på vintageure Icon_cool

Uret har været brugt sjældent/nænsomt gennem årene, men er nu blevet mit "hverdagsur"

Uret går perfekt, fin gangreserve mv., og der er ingen tegn på brug af uret...

Spørgsmålet er bør jeg få lavet et serviceeftersyn hos Rolex?

Hvad koster sådant et eftersyn(det skal IKKE poleres)?

Mvh.
Jens Chr.
Svar
JC Skrev:Hej Icon_e_smile

Er den lykkelige ejer af et 16710, som jeg har købt fra nyt i 2003 herinde på vintageure Icon_cool

Uret har været brugt sjældent/nænsomt gennem årene, men er nu blevet mit "hverdagsur"

Uret går perfekt, fin gangreserve mv., og der er ingen tegn på brug af uret...

Spørgsmålet er bør jeg få lavet et serviceeftersyn hos Rolex?

Hvad koster sådant et eftersyn(det skal IKKE poleres)?

Mvh.
Jens Chr.

Efter min mening skal man ikke reparer på noget som ikke fejler noget! Jeg ville vente til det begyndte og tabe så meget tid, at du ikke synes det er rimelig mere (= sej olie og derfor et eftersyn) ellers ville jeg vente Icon_exclaim

Synes jeg har hørt (ved ikke om det er rigtigt) at Rolex gerne vil lave eftersyn på deres ure hvert 1-2 år?? det må nogen herinde vide, er jeg sikker på!
meeen jeg vil stadig mene, at det ville være spild af $ For uret kan umuligt havde samlet så meget støv, eller blevet så sej i olien ELLER slidt så meget at det burde være nødvendig at gøre så ofte (1-2år)
(men det er der sikker også delte vande om) Icon_mrgreen

Mvh Icon_e_smile
Svar
Serviceintervaller kan man altid diskutere og det har vi gjort tit Icon_e_biggrin

MIN holdning er "if it aint broken, dont fix it"
Jeg tror at de fleste producenter anbefaler 5 års intervaller, hvilket IMHO kan være at overgøre det.

Jeg har talt med flere dygtige urmagere, som alle har sagt det samme.
Vent til uret indikerer at det er tid.
Bliver gangreserven nedsat, eller begynder uret at gå for langt fra acceptable tolerancer, så er det tid.

Samtidig er det også vigtigt at tænke over ulemperne ved service.
Hver eneste gang uret åbnes og der arbejdes på det, er der chance for ridser/skader/ødelagte skruer osv. osv.
Så lidt roden med uret som overhoved muligt, er at foretrække IMHO.

Men der er mange holdninger til dette spørgsmål, og ingen facitliste.
Så du er nød til selv at sortere i dem, og vælge det du føler er rigtigt.

Med hensyn til prisen, mener jeg den er omkring 3k.
Svar
Kim T Skrev:MIN holdning er "if it aint broken, dont fix it"

lige mine ord İmage
Svar
watchfreak2003 Skrev:Alt mellem 4-30 år er indenfor ”normalområdet”.
Icon_e_biggrin
ja det er nok noget af det nærmeste man kan komme det tidsmæssigt. Jeg har bestemt ure som ikke har fået service i alle fald i 20 år - og som går upåklageligt. Bliver olien sej eller sker der noget - så vil det generelt påvirke gangreserve (hvor lang tid det går efter en dag på armen - eller et optræk) og det vil miste noget præcision - eller kronen bliver sej at dreje i optrækket.

Som du beskriver dit ur, ville jeg roligt vente nogle år.
Uanset omhyggelighed så ser man faktisk en del skader på ure som følge af service - mærker i skruekærve o.l. Rolex er TÆT så der er nok ikke døde myrer eller andet i det Icon_e_biggrin
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)