Gullacksen på Strøget - Dårlig oplevelse!
Hej alle,

Selvom der er mange her på forummet, der skriver at Gullacksen på strøget er en "good guy", så vil jeg her komme med min egen historie.

Efter at have kigget på diverse netsider, efter et Longines Master collection ur, valgte jeg 1 September, at kigge ind hos Gullacksen på strøget. 
Niels Gullacksen kunne give en rigtig god pris, som var meget tæt på netpriserne. Så jeg slog til og lagde forskudsbetalingen. Levering ville tage 8 dage.

I butikken fik jeg en kompentent og venlig betjening.

Dagene gik, og efter de 8 dage var overskredet, kontaktede jeg ham, for at høre status. Der var lidt forsinkelse på uret, så jeg ventede spændt videre. Ugerne gik og jeg hørte intet. Kontaktede ham igen og fik at vide, at Longines ikke kunne følge med efterspørgelsen.

Set i lyset af de oprindelige 8 dages levering, gav jeg Gullacksen en frist til Fredag d 14 Oktober, ellers ville jeg annulere handlen.
Han skrev tilbage, at han ville kontakte importøren, og straks derefter ville han skrive eller ringe til mig. Jeg hørte bare intet derefter. Efter en uge tog jeg derfor forbi strøget, for kun at observere, at butikken var lukket!

Har derefter prøvet at maile, ringe til flere numre. Men hører intet.

Jeg har derefter læst her på forumet, at han muligvis åbner en netbutik istedet.
Som jeg har forstået det. Skulle dette ske på grund af nervøsiteten for overfald mv. Dette er fuldt forståeligt og frygteligt, at man bliver nød til dette. Men man efterlader ikke eksisterende kunder i uvished og tavshed! Det er også uacceptabelt.

Til Niels Gullacksen: Hvis du læser dette indlæg, bedes du omgående kontakte mig.

Kan kun håbe på, at jeg snarest hører fra Gullacksen og at jeg enten kan få mit forskud tilbage, eller at uret dukker op. Ellers ender det med en klage i forbrugerklagenævnet.

Vh

Tom
Svar
Måske en mulighed at kontakte importøren (Swatch Group Nordic) og høre, om de rent faktisk har en bestilling inde - og/eller om uret er leveret til butikken?

Da jeg bestilte mit Longiness evidenza chronograph (hos min vanlige urmager) viste det sig, at modellen kun blev samlet på bestilling.
Urmageren kontaktede importøren, som kontaktede fabrikken, og jeg fik at vide, at der ville gå 14 dage.
Det gjorde der også alt i alt, incl. en ekstra dag hos urmageren, som kontrollerede, at det gik korrekt.
Omega: Seamaster 300, Seamaster Polaris Titane, De Ville Prestige, Constellation Chronometer Electronic/Roamer: MST401, Searock Automatic/Longines Automatic evidenza kronograf/Fortis Flieger Automatic/Zodiac Aerospace World Time Autom./Suunto Observer
Svar
Tak for forslaget Icon_e_biggrin , men glemte at nævne i mit første indlæg, at jeg allerede har kontaktet dem. De er på sagen. Så kan kun krydse fingrer.
Svar
Så er der nyt i sagen.

Gullacksen vendte endelig tilbage og undskyldte mange gange for hele forløbet. Jeg har også fået min forudbetaling tilbage. så alt er iorden. Mangler dog stadig uret. Icon_e_sad må se efter det et andet sted.

Vh

Tom
Svar
Twest Skrev:Så er der nyt i sagen.

Gullacksen vendte endelig tilbage og undskyldte mange gange for hele forløbet. Jeg har også fået min forudbetaling tilbage. så alt er iorden. Mangler dog stadig uret. Icon_e_sad må se efter det et andet sted.

Vh

Tom

Tag kontakt til Steenstrup på Strøget, så er jeg sikker på at de vil hjælpe dig!

Du kan bare hilse Icon_e_wink
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)