Dame Rolex
Jeg har dette ur liggende...

Historien er som jeg er blevet fortalt af min nu afdøde farmor, er uret taget hjem som en special ordre af Knud Pedersen.

Model: Rolex Precision / 18K kasse + flettet lænke og sten hele vejen rundt...

Men jeg ANER intet om dette ur, værdi - alder ingen ting, så håber en af de vidende herinde kan hjælpe og er man tæt på Århus eller andet kommer jeg gerne med uret så det kan ses first hand.

Der er ingen papir eller boks med.

İmage

PS beklager det SINDSYGE dårlige billede, skal nok se om jeg kan få lavet noget bedre.
Svar
Slet ingen Rolex guruer der har bare lidt info, eller ved om man kan få en support fra Rolex på sådan en fætter
Svar
Jeg ved ikke helt hvad spørgsmålet går på. Icon_smil

Basalt set er det et standard 1960'er Ladies Rolex i den serie de lavede parallelt med Oyster serien. (senere omdøbt Cellini). Jeg har set en del af dem, typisk på læderrem eller en lidt tyndere lænke konstruktion, typisk produceret hos Guy Freres eller lignende i Schweiz og mærket Rolex.

Om lænken er en GF lænke eller after-market kan jeg ikke lige afgøre. Under alle omstændigheder er værdien af de ure beskeden. Rå guldvægt er hvad man får nutildags.

De eneste dameure fra før 80'erne der er "noget værd" er deres emalje malede ting fra gamle dage eller ure som er specialeverancer til kongelige/kendte.

Hvis du vil gå med det (!) tror jeg ikke Rolex kan skaffe dele til de værker mere. Så vidt jeg husker er det noget A. Schild der er ombygget.(efter fri hukommelse)

Mvh FH
Svar
Tak FH

Eneste der på lænken er Rolex kronen der sidder ved låsen, som er smykkelås typen.

Det var som bare noget i den retning jeg var ude efter....Da lænken i sig selv vejer så man kan få slagside og er 18K så tror jeg uret bliver plukket

Af med stenene, ud med værket og ren guld afregning Icon_smil, men med de priser der på guld pt, så kan jeg også få mig et nyt ur
Svar
Hejsan Fumle.
Fætter Højben har ret; vi taler her stort set kun om guldværdien.
Og på trods af den megen høj metalværdi pt., er det ikke en formue du får, hvis du vælger at slagte uret.
Specielt, hvis værket funker, behold klokken.
På et eller andet tidspunkt, i den nære eller fjerne fremtid, vil der blive set de her små dameure med mildere øje end i dag.
FH har ret ang. adgang til reservedeler, dog men den bemærkning, at Rolex AD næppe kan / gider at anskaffe dem (når uret er ældre end 20 eller 25 år, behøver de ikke). F.eks [url]"http://www.cousinsuk.com/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.cousinsuk.com/[/url]" onclick="window.open(this.href);return false; eller eBay kan hjælpe med den sag 100% sikkert.
Det er grimt men sjovt, 18kt guld og med bittesmå diamanter omkring skiven (ingen værdi som sådant) - behold dog klokken !
God weekend - TioMalo
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)