Hjælp til køb af 5513 fra 1970
Tak for de mange gode svar og henvisninger til tidligere tråde - syret, at sælgeren af uret til Kenn er lige nøjagtig her! Hej Hedegaard Icon_e_smile

Jeg er egentlig overhovedet ikke perfid med at have en kasse og diverse papirer, men bare interesseret i at få en 5513, der enten er som den 5513, jeg har haft kig på hos Kenn fra 1967 eller en senere/tidligere udgave - dog vil jeg ingenlunde have en 5513 med hvidguldsmarkeringer. Jeg er altså ikke indstillet på at betale 8-10K for papirer, men vil hellere bruge pengene på at "få mere ur", der er i en rigtig god stand og 100 procent originalt både inde og ude - dog må det gerne have fået en nyere (tykkere) oyster-lænke på. Det ser altså meget godt ud.

Set i jeres kommentares lys, er det nok ikke det bedste bud for mig at købe 5513'ernen fra 1967 hos Kenn. Den er flot, men hvis papirerne ikke er helt efter bogen, og jeg betaler så mange penge for et par gamle reklamer og et Klarlund-bevis, ja, så tror jeg hellere, jeg vil kigge efter noget andet.

Jeg søger altså videre, men sig endelig til, hvis nogen kender nogen, der kender nogen, som man kan stole på, og som har et 5513 i rigtig pæn stand - uden hvidguldsmarkeringer - til salg.

1000 tak for hjælpen!

/Lasse
Svar
Det er en god tilgang Lasse. Skal du betale ekstra for papirer/æsker osv. skal du være sikker på du nu også får værdi for pengene. Det er nøjagtigt det samme som med uret. Er du ikke ude efter en komplet pakke skal du hellere fokusere på at få et super ur.
Der er lavet mange 5513'ere og som med andet vintage Rolex er det vigtigt med tålmodighed.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Det er jeg glad for at høre, Klaus. Tak!

Kan du i forbindelse med min søgning give mig et par fifs. Lige nu pendler jeg mellem de danske forhandlere på vintageure.dk og har netop stiftet bekendtskab med crono24. Er der andre steder, som bør være en del af min daglig søgning i jagten på en rigtig flot 5513?

/Lasse
Svar
Et lille indspark: en vis del af den højere pris hos forhandleren (butikken) kan vel også tilskrives Købeloven; butikken skal jo lægge en reklamationsret på 2 år oven i prisen og har formentlig en slags procentsats eller lign. til uforudsete udgifter på uret?
Omega: Seamaster 300, Seamaster Polaris Titane, De Ville Prestige, Constellation Chronometer Electronic/Roamer: MST401, Searock Automatic/Longines Automatic evidenza kronograf/Fortis Flieger Automatic/Zodiac Aerospace World Time Autom./Suunto Observer
Svar
Helt fint, at der koster mere hos en forhandler. Det har ikke på noget tidspunkt været et issue i denne tråd Icon_e_smile

Ved nogen iøvrigt, hvornår det præcist var, at 5513'eren fik hvidguldsmarkeringer?
Svar
lesse Skrev:Ved nogen iøvrigt, hvornår det præcist var, at 5513'eren fik hvidguldsmarkeringer?
Det skete omkring 1984 og frem til den udgik i 1989/1990.
Jeg ville følge op her på Vintageure naturligvis men også på chrono24, RLX-Sales og de store tyske forhandlere (ses på chrono24). TZUK er også en mulighed og hvis du har mod på det VRF (mange US ure).
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
KlausM Skrev:
lesse Skrev:Ved nogen iøvrigt, hvornår det præcist var, at 5513'eren fik hvidguldsmarkeringer?
Det skete omkring 1984 og frem til den udgik i 1989/1990.
Jeg ville følge op her på Vintageure naturligvis men også på chrono24, RLX-Sales og de store tyske forhandlere (ses på chrono24). TZUK er også en mulighed og hvis du har mod på det VRF (mange US ure).
Mvh
Klaus

Hej Klaus

Som jeg husker er det først i 1987 det skifter.
Svar
Jeg mener Rolex gik over til den nye WG skive omkring 1984 8.5xx serienummer og frem til omkring 1990 L-serienummer hvor 5513 udgik.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
KlausM Skrev:Jeg mener Rolex gik over til den nye WG skive omkring 1984 8.5xx serienummer og frem til omkring 1990 L-serienummer hvor 5513 udgik.
Mvh
Klaus

Det var ikke 1987 men ca 8,7 mio serie nummer altså 84-85 som du skriver. Jeg kunne bare huske det var noget med 87.
Svar
Hej

Jeg ejede for mange år siden et 5513 der var solgt i 1985, og var produceret i 1984, som var med hvidguldsmarkeringer.

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)