Ny forgyldning af gamle ure
Hej!

I dag kan jo nærmest få forgyldt alt muligt, barnesko osv.

Kom til at tænke på om man kan give et gammelt ur som er slidt på hornene en ny forgyldning af hele kassen.

Vil det som en redial/repaintet skive trække voldsomt ned i værdi?

Man skifter jo glas, krone, skiver, lynetter m.v. men hører aldrig om en "forgyldning".

Konkret er det min gamle Angelus Chronograf der kunne trænge.

Er det noget man gør eller er det synd, og hvem laver det og ca. pris?

Mvh
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Det er intet problem at forgylde. Mange urmagere har kontakt med folk der kan, jeg kunne nævne Krognos (tror jeg absolut) Mølbak , Halse hvis vi er i Horsens området - men forgyldning får fint. (Forkromning langt mindre fint)

Jeg synes ikke det trækker ned i forhold til et ur med gennemslidning visse steder i forgyldningen, tværtimod - og dit ur er jo ikke omfattet af den "hysteri" Icon_e_smile vi / man / nogen har inden for Rolex vintage eller omega pie-pan - en ny forgyldning vil efter alt jeg ser, generelt trække op.

Jeg så et flot gammelt Omega med månefase og dag/dato vinduer i toppen - som Loncar havde hos Peter Halse (jeg havde det nemlig med retur). Det havde fået forgyldning og var nysseligt lavet. Du kan sende til Peter som værdi brev forsikret uden at blive ruineret, og butikken pakker fuldt forsvarligt og sender retur - så det er bestemt en mulighed.
Det vigtige er, at de urmageren tager værk og skive pænt ud, og det gør de tre nævnte med sikkerhed uden du skal belåne huset.
Selve prisen på forgyldning kender jeg ikke, men jeg tror ikke det behøver at koste en herregård. Peter kan måske kommentere hvis han ser tråden, og sige om jeg har rodet mig ud i noget vrøvl?

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej Hannover

Du er jo som sædvanlig spot on, jeg kan sagtens få det lavet, og prisen den kender jeg ikke på stående fod. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar
Hej!

Så har Angelusen været en tur forbi Halse i Horsens og fået en forgyldning. Knapperne har ikke fået og hornene er ikke slebet ned da det ville fjerne et par mm.

Jeg synes det har pyntet gevaldigt i forhold til før og det var overraskende billigt.

Mvh.
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Flot resultat İmage
Svar
helt enig rigtigt flot uden at personligheden er gået fløjten
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar
DJmon Skrev:helt enig rigtigt flot uden at personligheden er gået fløjten
+1 - og så herligt at det ikke var så dyrt
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:
DJmon Skrev:helt enig rigtigt flot uden at personligheden er gået fløjten
+1 - og så herligt at det ikke var så dyrt
vh
... helt enig. Det er vintage pleje med respekt og i fin stil - Flot.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Super fint resultat Icon_e_biggrin

Samtidig charmerende vintage, hvis det nu skal være Icon_e_wink
Svar
Hej TDN

Jeg er glad for at høre at du er tilfreds med resultatet. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)