Køb af diver, samt lidt spørgsmål
Hej ...

min tråd kommer nok til at minde om flere af de andre herinde... undskyld for det, men vil ikke hugge andres tråd...

Først vil jeg lige sige, at denne side har gjort, at jeg i det hele taget kigger på et Seiko ur.. Er gammel nok til at huske det mærke som noget kedeligt chrap.
Dernæst undrer det mig meget, at der ikke findes forhandling af divers fra Seiko, i Europa??? Er der nogen der ved hvorfor? Og hvad med service hvis man køber et?

Nå men jeg kunne jo som alle andre godt tænke mig et MarineMaster, men det er ikke lige i det prisleje jeg kigger i nu Icon_e_wink

Og så faldt jeg over Sumo.. fedt ur der er til at betale....

Nå men jeg synes det virker lidt bøvlet at handle med et firma i Japan, og der skal svares told og skat osv osv, så jeg har kigget på ebay...

har fundet denne : [url]"http://cgi.ebay.de/SEIKO-SUMO-azul-SBDC003-Prospex-200M-Diver-De-JAPAN_W0QQitemZ170560619933QQcategoryZ113142QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286.m7QQ_trkparmsZalgo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D3%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D4716154704184833197" onclick="window.open(this.href);return false;">http://cgi.ebay.de/SEIKO-SUMO-azul-SBDC ... 4184833197[/url]

Er det noget man tør kaste sig over? Er der noget jeg skal være bange for? som jeg ser det, kommer uret til at koste lige over 3000.- hvilket lyder fornuftigt...

hmmmm og skal det være med blå eller sort skive???

håber på et par gode solide råd Icon_e_wink

Finn
Svar
Velkommen til forum, Finn Icon_e_wink

Jeg ville være helt tryg ved at handle hos den forhandler på ebay, som du linker til, og prisen er jo helt i orden. Du skal dog nok ikke regne med den store "garanti-ordning", da det jo er grey market forhandler, som du køber fra. Hvis du vil have garanti, så er det ind til en forhandler herhjemme, eller også skal du handle hos Chino Watch i Japan, som er Seiko Select Shop, og som derfor kan udstede en gyldig "world wide guarantee". Icon_e_wink

Jeg har haft flere Sumo´er i samlingen, og kun oplevet problemer med en enkelt af dem. Den kom en tur forbi Poul Halse, som efter få sekunder havde lokaliseret og udbedret problemet, og da uret havde været en tur på vibrografen udbrød: "Det går sgu helt godt !". Når det kommer fra en sindig jyde, så er det jo immervæk noget af nogle rosende ord Icon_e_wink Icon_e_smile

Efterhånden, så har jeg fået serviceret flere Seiko ure hos Poul og Peter Halse, så får du brug for hjælp i dén retning, så er den helt sikkert til at få. Min erfaring er dog, at det sjældent er nødvendigt med urmagerbesøg med en Seiko Icon_cool

Personligt, foretrækker jeg den blå Sumo, men det er nok fordi jeg synes, at der findes masser af sortskivede ure rundt omkring Icon_razz

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Jeg har lige solgt mit Seiko Sumo i sort til Mywatch.dk, så det kommer nok til salg ganske snart derinde, hvis du er interesseret i et brugt. Det er et fedt ur til pengene. Jeg solgte det kun fordi det mindede for meget om et par af mine andre ure Icon_e_wink .
Svar
Hej

Jeg synes at du skal kigge på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.mywatch.dk" onclick="window.open(this.href);return false;">www.mywatch.dk</a><!-- w --> da jeg ved at han snart får et tilsalg og det er her i Danmark, og ham kan du trygt stole på, da han er en af de Good Guys herinde.

MVH Peter
İmage
Svar
super herligt tak Icon_smil

Joepete.....kender du ham SoloJapan fra Ebay? Har haft kontakt med ham, og det er desværre kun bankoverførsel han er til...og det synes jeg er lidt for mange penge at gamble med... sgu ingen sikkerhed for at modtage noget...eller?
Kan se det kan købes fra nyt i Japan hos Chino for omkring de 3000... Det bliver vel så 3900 incl told og skat?

Har spurgt på det brugte Sumo... men synes prisen indikerer, at jeg lige så godt kan købe et nyt.

mvh Finn
Svar
Aaaaaaaaahhhh Icon_e_biggrin

Sumo bestilt i sort fra Higuchi i Japan... priserne steg sgu lige de andre steder i løbet af weekenden..... Det bliver sendt på torsdag....spændt på hvor længe det tager, og hvad den endelige pris bliver... satser på det lander lige omkring 4000.- incl told og moms.

Og nu hvor jeg var igang, bestilte jeg også lige en omgang remme fra Timefactors...

NATO Strap 20mm Bond RAF pattern
NATO Strap 20mm Orange Bond
NATO Strap 20mm Green
NATO Strap 20mm Grey
Orange Rhino 2 rings 20mm

så en tidelig julegave til mig selv er på vej .... jubiiiiiiii!!!! Icon_e_wink
Svar
Stort tillykke. Tiden fra man bestiller et ur til det rent faktisk hviler om din arm kommer til at føles længere end du tror, men når så du står med pakken i hånden er det fuldstændig lige meget. Og fedt at du bare råbestiller remme til uret. Det er sgu i orden.

Enjoy!
Svar
Til lykke med købet Icon_e_smile Jeg glæder mig til at høre din mening om uret, og naturligvis også til at se nogle billeder Icon_e_wink Icon_e_smile
De venligste hilsner, John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)